INFOGRAFIKA: Web giganti kroz 20 godina

foto:pixabay

Internet se u posljednjih dvadeset godina podosta promijenio i sigurno će se nastaviti mijenjati jer kad gledamo tko je kroz različite periode vladao, a danas je irelevantan, ne može se na zaključiti da ćemo za deset godina svjedočiti nekim drugim veličinama. Primjerice, nekad su AOL, Yahoo!, MSN i Netscape vodili glavnu riječ, a danas ih nema.

Zato je zanimljiva tablica načinjena od strane Media Metrix o tome tko su web giganti kroz povijest, a nju su podijelili na periode po pet godina, od 1998. do 2018. Rangiranje je izvedeno kroz vrijednost određene usluge, platforme ili kompanije na webu. Ali, prije no što se vratimo u prošlost, evo popisa onih kompanija koje su danas u top20, redom od najjače prema slabijoj: Google, Facebook, Oath, Microsoft, Amazon, Comcast NBC Universal, CBS, Disney, Apple, Hearst, PayPal, Turner, Twitter, Meredith, USA Today, Walmart, Wikimedia, The Weather Company, Snapchat i Condé Nast.

Samo dvadeset godina unatrag, najveći je bio AOL s 35 milijuna pretplatnika, vrijednosti od 222 milijardi američkih dolara i budućnost pred sobom. Ali, “dot-com” ga je koštao svega. Loša odluka za lošom odlukom i AOL se povukao s tržišta pod svojim imenom, ali djeluje kroz Oath, koji je nastao spajanjem Verizona i Yahooa, koje je AOL preuzeo. Stoga, AOL je još uvijek prisutan, no morao se rebrendirati.

Nesretni Yahoo! žrtva je svojih loših odluka, zato više ne postoji, a bio je najveći 2003. i 2013. Zapravo, podosta je nevjerojatno upropastiti takvo poslovanje, ali u naletu novih snaga, nije išlo. Naime, kad se svijet toliko mijenja, samo mala greška može biti pogubna, što se jasno vidi po primjeru Yahooa.

Ali, neki su opstali cijelo vrijeme. Primjerice, ako gledamo one prisutne svih 20 godina u društvu 20 najvećih, a pritom isključimo AOL zbog rebrendiranja, možemo reći da su ovdje konstantno samo Microsoft i Amazon. To je uistinu nevjerojatno i potvrđuje snagu tih kompanija. Primjerice, Apple se vratio tek 2008., a sve zbog iPhonea.