Svi telekomi od 1. srpnja dižu cijene usluga

foto:pixabay

Sva tri vodeća telekoma, čini se, odlučila su poskupiti neke svoje usluge. Poskupljenja bi trebala uslijediti od 1. srpnja, prema zasad dostupnim informacijama, prvenstveno se odnose na mobilne usluge.

Kako je doznala Dalmacija Danas, i Hrvatski telekom se sprema objaviti povećanje cijena. Za koliko, još nije poznato, kao što nije poznato ni koje će sve usluge poskupjeti. 

Već se neko vrijeme čelni ljudi tri vodeća telekoma na raznim panelima i konferencijama žale na pritiske inflacije, prije svega na sve veću cijenu električne energije, stoga najavljena poskupljenja i nisu veliko iznenađenje.

Ako doista svi operateri poskupe svoje usluge, upitno je koliko će korisnicima značiti mogućnosti koje imaju za otkazivanje ugovora i prelazak na drugog operatera.

No ostaje za vidjeti koje će točno usluge i koliko poskupjeti kod kojeg operatera, uzimajući u obzir trenutne cijene i sadašnje razlike u cijenama među telekomima. 

Korisnici A1 Homebox usluge dobili su obavijest o povećanju cijene usluge za 20 kuna. Opravdavaju to poboljšanjem usluge, stabilnijim internetom i “sve većom količinom interneta” (ma što to značilo). Sva navedena poboljšanja, kažu iz A1, zahtijevaju povećanje ulaganja, a zbog situacije na tržištu i poskupljenja energenata, dodatno se povećavaju troškovi poslovanja te je povećanje cijena, nažalost, u ovom slučaju bilo neizbježno. U poruci stoji kako korisnik ima pravo na raskid ugovora bez naknade do 30.06.2022. godine. A isti će te odgovor dobiti i od njihove službe za korisnike na besplatnom telefonu.

“Od 2020. do 2022. nismo mijenjali cijene usprkos tržišnim poremećajima uzrokovanim pandemijom i zatvaranjem gospodarstva. Sada, od 1. srpnja 2022., naši najprodavaniji mobilni paketi obogaćuju ponudu novim uslugama, te povećavaju iznos mjesečnih naknada u rasponu 3-8 kn (PDV uključen). Svi ostali mobilni paketi, kao i paketi mobilnog interneta, također povećavaju iznos naknada u istom rasponu. Prosječna stopa povećanja naknada tako je 3,95%, značajno ispod stope inflacije, čime nastavljamo omogućavati sadržajno i cjenovno najizdašniju ponudu na tržištu”, navode u Telemachu.

HAKOM na svojim stranicama navodi pak da su od 1. siječnja 2020. operatori obvezni omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na isti način na koji omogućavaju sklapanje ugovora (npr. elektroničkim putem, putem telefona…) i to bez uvjetovanja načina raskida ugovora načinom sklapanja istog (npr. ako operator korisnicima omogućava sklapanje ugovora putem telefona, onda mora omogućiti raskid ugovora putem telefona i korisniku koji je ugovor sklopio u poslovnici operatora). Ujedno operator mora u općim uvjetima poslovanja navesti sve načine na koje korisnik može raskinuti ugovor te dokumentaciju (podatke) koja je potrebna za identifikaciju korisnika.