Stručno usavršavanje u OŠ Dr. Franjo Tuđman: Likovni odgoj i dramska pedagogija

U Osnovnoj školi dr. Franjo Tuđman u Belom Manastiru je u srijedu 16. travnja 2025. održano stručno usavršavanje u vidu vrlo dinamičnog kreativnog treninga pod nazivom “Likovni odgoj i dramska pedagogija”.

Ravnateljica Lidija Šumiga odlučila se za radionicu iz raznovrsne ponude Udruge Kreativan trening čija je autorica dramske pedagoginje Ivana Marijančić koja izvodi treninge i rado se odaziva na pozive raznih institucija i organizacija koje žele u svoj kolektiv unijeti kreativne dinamične metode rada ili pozvati trening zbog svog osobnog razvoja ili kao kreativan team building za kolektiv.

Na treningu su sudjelovale učiteljice razredne nastave, profesorice hrvatskog jezika i povijesti i edukacijske rehabilitatorice. Prošle su različite igre i vježbe kojima možemo produbiti doživljaj temeljen na likovnom izričaju, poticalo se aktivno razmišljanje uz likovna djela kroz izražavanje i doživljavanje tijelom, kretanjem, pokretom. A uz likovnu umjetnost neizostavna je i pojava performansa, pa su polaznice kroz prošlu radionicu glavna obilježja i stvaranje performansa.

Osim teme ovog treninga, zbog intenzivne suradnje u vježbama i zajedničkog kreiranja zadataka, ovo je osim stručnog usavršavanja i obrade teme bio i dinamičan team building za radni kolektiv.

Sve se odvijalo uz zadovoljstvo voditeljice treninga koji je oduševio vrlo aktivan i otvoren angažman polaznika, ravnateljice koja je i sama sudjelovala i željela proći zadane vježbe, te su svi prisutni polaznici koje su nakon treninga izjavile kako se baš kroz strukturiranu i stručno vođenu igru ​​puno toga može naučiti o sebi i drugima, kako su kroz ovaj trening osvijestile da u svima njima čuju kreativci i umjetnici, te smatraju iznimno važnim što su zadaci praktično iskusno prošli i vježbajući odmah dobivali ideje za svoj rad i primjenu.

Koliko je ovim odabirom edukacije ravnateljica Lidija Šumiga napravila dobar učinak na svom timu, govore i brojni komentari u opisnoj evaluaciji nakon održanog treninga. Evo nekoliko dijelova iz završnih osvrta:

“Radionica je bila zanimljiva, poučna iu budućem radu bih se mogla koristiti u nastavi. U grupi je vladalo ugodno i inspirativno druženje. Povezali samo se kroz zajedničke aktivnosti, bolje smo se upoznali i oslobodili neke svoje misli i osjećaje. Svaka vježba je bila poučna i inovativna. Bilo mi je osvježavajuće. Naučila sam nove pojmove i potaknuta pristup kreativnosti.”

“Naučili smo puno toga novoga, a najbolje od svega je što smo bile poučavane iskustvom, niti jedna vježba nije ostala samo na predavanju, nego smo sve same isprobale. Na takav način možemo uvidjeti što i kako treba raditi kad budemo radili s učenicima. Također sam vidjela kako smo sve kolegice u grupi zapravo vrlo kreativne i maštovite te smo tijekom čitavih radionica razmišljale izvan okvira i snašle smo se u svemu što nam je bilo najbolje zadano.”

“Potaknuli ste nas na uvođenje novih metoda u radu s učenicima. Dodatno sam osvijestila koliko je važno sve ono nikad, te koliko možemo u sve uključiti svoje tijelo. Smatram to iznimno važnim jer će to moći izvesti i moji učenici – djeca s teškoćama u razvoju.”

“Vježbe su pozitivno djelovale na mene, izazvale su različite nove emocije, najviše smijeh, u dobrom kontekstu, što inače nije slučaj. Smijeh je doveo do toga da su svi rado surađivali i bolje su jedni druge osluškivali, što je jako važno. Rad kroz kreativno izražavanje tijelom potaknuo me na novu ideju za korištenje iskustvenog učenja u nastavi, a vrlo inspirativan mi je bio završni zadatak u kojem smo osmišljavanjem performansa uz likovne uratke svi uvidjeli kako djelovanjem možemo pojačati doživljaj gledatelja, promatrača slike.”