5 pokazatelja loših lidera

foto: Pixabay

Loše lidere nije teško prepoznati, ali iz nekog razloga ostaju na pozicijama unatoč rezultatima kojima to ne mogu potkrijepiti. Ali, umjesto pokušaja analize korporativnih odluka, koje se razlikuju od organizacije do organizacije, donosimo u nastavku teksta pet znakova kojima se može identificirati loše lidere.

1. Ne prepoznaju zaposlenike koji rade dobar posao

Nije to rijedak slučaj, nažalost. Loši lideri gledaju brojke i ne tiče ih se kako do njih timovi ili pojedinci dolaze. Kad su ciljevi ispunjeni, ubiru plodove tog rada no ne dijele ga s onima koji su doveli do tog cilja. Tako nešto lako se prepozna.

2. Izostanak poštovanja prema zaposlenicima

Iako zaposlenici ne mogu uzvratiti istom mjerom jer bi ostali bez posla, kroz njihovu produktivnost i rezultate iščitava se nezadovoljstvo. Nažalost, ResumeLab je u svom istraživanju razotkrio da čak 72 posto ispitanih osoba ima barem jedno negativno iskustvo, koje podrazumijeva izostanak poštovanja od strane nadređene osobe. Pritom se misli na uvrede, omalovažavanje ili nekonstruktivne kritike. Lideri koji se tako odnose najveći su teret jer zbog svog ponašanja prema dolje vuku sve oko sebe.

3. Nesposobnost kvalitetne komunikacije

Ponekad to nije mana onih koje se može nazvati lošim osobama, to može biti jednostavno izostanak te vještine. Zato treba raditi na tom segmentu jer loša komunikacija dovodi do neželjenih situacija. Ako je pak ta loša komunikacija izbor lidera, jasno je da takva osoba ne zaslužuje poziciju lidera.

4. Izostanak integriteta

Zaposlenici uvijek znaju kad se donose upitne odluke vezane uz poslovanje. Trenutak u kojem to spoznaju trenutak je u kojem lider gubi bitku za dobivanje poštovanja. Ukoliko lider pokaže integritet, savjetuje se i zajednički traži načine za donošenje teških odluka, dobit će željeno poštovanje.

5. Izostanak povratne informacije, zbog čega su zaposlenici “u mraku”

Loši lideri ne dijele poslovne ciljeve, strategiju i općenito korake koje poduzimaju sa zaposlenicima. Često ih dovedu pred gotov čin ili ne objasne o čemu se radi, što je iznimno loše jer na taj način zaposleni ne osjećaju dovoljnu povezanost s onim što rade i što bi trebali postići.