Proces optimizacije internetskih stranica za tražilice ili SEO (Search Engine Optimization) iznimno je bitan svima koji žive od posjeta na svojim web stranicama. Malo je onih koji ne žive, tako da se SEO prilagodba zapravo odnosi na praktički sve i nužnost je da bi se postigao uspjeh.
Jer, SEO je skup tehnika čiji je cilj organsko povećanje prometa određenog internetskog sjedišta, kao i povećanje kvalitete samog internetskog sjedišta. Također, SEO se ne sastoji od izgradnje internetskog sjedišta koje je prilagođeno tražilicama, već prvenstveno ljudima. I u nastavu teksta donosimo šest načina kako poboljšati SEO za manje organizacije.
1. Pokrenite blog
Na njemu pišite o stvarima koje se tiču onoga čime se bavite, ali ne samo kroz vaše poslovanje, već tržište u globalu. Koristite se jasnim rječnikom, koji se koristi u tražilicama. Dakle, kroz blog radite na sveprisutnosti i prepoznatljivosti.
2. Optimizirajte se za mobilne uređaje
Ako vaša web stranica nudi podršku za mobilne uređaje, bit ćete bolje pozicionirani. Samim time, radite u dva smjera pri SEO optimizaciji – za desktop i za mobilne uređaje.
3. Obratite pozornost na metapodatke
Oni pomažu u identifikaciji, opisu i lociranju nekih podataka, napose umreženih elektroničkih izvora. Prema funkciji, metapodaci se dijele na opisne, administrativne i strukturalne. Opisni metapodaci služe za pronalaženje, identifikaciju i odabir podataka; administrativni metapodaci podaci su o vremenu i načinu nastanka dokumenta, o mogućim ograničenjima u korištenju, nositelju autorskoga prava, načinu i uvjetima zaštite dokumenata; strukturalni metapodaci prvenstveno se koriste u računalnoj obradbi i omogućuju npr. vezivanje zvuka uz tekst, prikaz određene stranice teksta itd. Ukratko, budite jasni u svakom smislu i “pomozite” tražilicama da vas prepoznaju kao najidealniji rezultat pretraga.
4. Napravite mapu web stranice ili sitemap
Riječ je o datoteci koja sadrži informacije o stranici, objavama, fotografijama… i može utjecati na indeksiranost. U slučaju da se na stranici nalazi sitemap.xml datoteka, za očekivati je da će uz SEO optimizaciju sadržaja Google znati što s vaše stranice treba ponuditi kao rezultat na upit korisnika.
5. Iskoristite prednosti jeftinih alata
Primjerice, SEMrush, GrowthBar ili Google PageSpeed Insights odlični su alati koji mogu dati uvid u optimiziranost web stranice, odnosno, sve što treba poboljšati kako bi bila bolje pozicionirana prilikom pretraga.
6. Potaknite korisnike da vam ostave dojmove
Dakle, na domišljate načine, najčešće poticanjem kroz nagrade raznih vrsta u samom početku, od korisnika zatražite da ostave dojmove o web stranici i(li) proizvodima na njoj. Tako se postiže interakcija koja poboljšava samu poziciju web stranice.