U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine.
Zimska oprema obvezna je do 15. travnja i odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika na svim zimskim dionicama javnih cesta. Izuzetak su jedino vozila oružanih snaga.
Zimska oprema znači da vozila moraju imati četiri zimske gume ili četiri ljetne gume (s najmanjom dubinom profila od 4 mm) s lancima za snijeg za pogonske kotače.
Među vozačima koji su u potrazi za novim gumama javlja se ista dilema – koristiti zimi zimske, a ljeti ljetne ili se, pak, odlučiti za cjelogodišnje gume.
Odabir gume
Koja je opcija bolja, a koja jeftinija? Cjelogodišnja guma savjetovala se vozačima koji voze u toplijim dijelovima zemlje, u Dalmaciji, potom onima iz Istre.
No, blage zime na koje smo navikli proteklih godina su ta promišljanja donijele i u kontinentalnu Hrvatsku, gdje također raste broj vozača koji se odlučuju prijeći na cjelogodišnje gume.
Važno je znati da cjelogodišnja guma nema sve osobine zimske gume i da nisu sve cjelogodišnje gume jednako kvalitetne.
Dok drugi vozači izmijene dva seta guma, vozač na cjelogodišnjim gumama čitavu će godinu voziti na istom setu pa će se te gume brže i potrošiti.
Oznaka M+S i 3PMSF
Najčešće se zemlje oslanjaju na oznaku M + S (blato i snijeg – „mud and snow“), pa tako i Hrvatska.
No, oznaka gume koje nose 3PMSF, odnosno simbol pahuljice u planini s tri vrha jamči da guma zadovoljava i zahtjevnije kriterije za vožnju u zimskim uvjetima. Takva regulacija za vozača podrazumijeva upotrebu najmanje dvaju kompleta guma.
Ikona 3PMSF-a označava da su ti pneumatici izrađeni iz posebne gumene smjese koja ostaje mekša i u hladnijim uvjetima, što gumama omogućuje da bolje prianjaju na snijegu i cestama prekrivenim ledom.
Iako nije svaka cjelogodišnja guma dizajnirana za teške zimske uvjete vožnje, oznaka 3PMSF koja se nalazi na nekima od njih znači da će te gume pružiti bolje prianjanje od standardnih cjelogodišnjih guma, piše Večernji.hr.