
Povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj, jučer je u Područnom uredu civilne zaštite Osijek održan je susret čelnika Područnog ureda i žurnih županijskih službi (Policijska uprava Osječko-baranjske, Zavod za hitnu medicinu OBŽ, Vatrogasna zajednica OBŽ, Crveni križ, HGSS) na komu je sudjelovao i zamjenik župana Goran Ivanović koji je ujedno načelnik Stožera civilne zaštite Osječko-baranjske županije.
Pročelnik Područnog ureda civilne zaštite Osijek Zvonko Grgec istaknuo je kako je Županijski centar 112 Osijek među najvećima u Hrvatskoj. Prošle je godine zaprimio 114.128 poziva, od kojih su više od 50 % bili namjenskih, dok je zanemariv broj zlonamjernih. Dnevno je prosječno pristizalo oko 300 poziva, s tim da je najviše poziva potaknuto medicinskim problemima, slijede sigurnosni problemi, dok su vatrogasni i složeni u znatno manjem broju. U osječkom centru dežura 20 operatera u pet smjena, a komuniciraju i na engleskom, mađarskom, slovačkom te njemačkom jeziku.
– Nakon 15 godina djelovanja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 možemo biti zadovoljni i sretni što ga imamo, a o kvaliteti i značaju sustava 112 najbolje govore brojke o broju poziva. Osječko-baranjska županija kroz svoj sustav civilne zaštite radi na tomu da budemo spremni za sve što se može dogoditi – rekao je zamjenik župana Goran Ivanović te čestitao djelatnicima Centra na kvalitetnom radu. Potvrdio je da će Osječko-baranjska županija ostvariti najavljenu izgradnju operativnog i zapovjednog centra civilne zaštite, a u tijeku je traženje najboljih lokacija.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite MUP-a i neprekidno osigurava zaprimanje dojava putem telefona, SMS poruka i automatskog poziva iz vozila. Čini ga 20 županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
Od uspostave sustava 2005. do kraja 2019. godine na broj 112 zaprimljeno je više od 28.600.000 poziva. Gotovo pola poziva su bili namjenski, malo više od pola nisu bili hitni, a svega 4 % je bilo zlonamjernih.
Analizom strukture poziva vidljivo je značajno povećanje svjesnosti građana o dostupnosti i namjeni broja 112, pa se u 2019. godini povećava broj namjenskih poziva na 60 %.
U 2019. godini centri 112 su zaprimili ukupno 1.487.386 poziva od kojih je 911.992 bilo namjenskih.
Hrvatski sustav 112 prepoznali i inozemni turisti, čime se Republika Hrvatska afirmira kao poželjno i sigurno turističko odredište (od 2009. zaprimljeno je ukupno 85.373 poziva, od čega 10.948 poziva u 2019. godini).