Europsko tržište pametnih telefona nastavilo je patiti od loše gospodarske klime i stalne geopolitičke nesigurnosti s padom isporuka za 24% na godišnjoj razini u 4. kvartalu 22., prema Counterpoint Researchu. To je razdoblje učinilo najgorim četvrtim tromjesečjem u Europi od 2011., a 2022. najgorom godinom od 2012. Međutim, lansiranje iPhonea 14, unatoč tome što je to bilo njegovo najslabije veliko lansiranje u Europi u cijelom desetljeću, i šire sezonske promotivne aktivnosti pomogle su da isporuke porastu za 6% u usporedbi na prethodni kvartal.
“U četvrtom tromjesečju nije bilo popuštanja za europske potrošače jer su troškovi života ostali na rekordnim razinama. Da, tradicionalno božićno povećanje značilo je povećanje tromjesečnih isporuka u usporedbi s trećim tromjesečjem, ali potražnja potrošača ostala je prigušena. Appleov uobičajeni snažan kraj godine bio je slabiji od očekivanog, što je Samsungu omogućilo da zadrži vodstvo na europskom tržištu. Za neke proizvođače originalne opreme ipak je bilo relativno dobrih vijesti. Xiaomijev godišnji pad od ‘samo’ 6% ukazuje na oporavak od problema u 2021., dok je OPPO ponovno zauzeo poziciju jer je Realme želio upravljati zalihama u istočnoj Europi,” rekao je Jan Stryjak, pomoćni direktor u Counterpoint Research.
“izazovna makroklima i tekuće geopolitičke napetosti nastaviti u 2023. i potencijalno će se u početku pogoršati kako se kriza troškova života bude produbljivala tijekom zime. Neke će zemlje vjerojatno pasti u recesiju, pa će s oslabljenom potražnjom potrošača i visokim razinama zaliha za neke proizvođače originalne opreme prva polovica 2023. biti teška. Međutim, inflacija se stabilizirala, a veleprodajne cijene energije su pale, što dovodi do nade da će kasnije tijekom godine doći do smanjenja kamatnih stopa i računa za energiju. To bi trebalo povećati povjerenje potrošača i potaknuti potražnju, što će dovesti do bolje druge polovice godine”, zaključuje Stryjak.