Mnogi su se našli u situaciji da su dobili opomenu za neplaćene račune za režije, a bili su sigurni da su ih platili.
Prije otpisivanja starih dugova za javne usluge, neke tvrtke pokušavaju naplatiti barem dio neplaćenih računa. Stoga se može dogoditi da dobijete opomenu za neplaćeni račun koji je izdan prije nekoliko godina. Tu se nađu i oni koji su plaćeni na vrijeme, ali se dogodila pogreška u evidenciji. U takvim situacijama važno je imati dokaz o plaćanju.
Kako biste izbjegli moguće komplikacije i dodatne troškove, potrebno je čuvati potvrde o plaćanju računa jer jedino na taj način možete dokazati da je sve plaćeno.
Odvjetnica Nataša Owens u HTV-ovoj emisiji Potrošački kod građanima je poručila da račune čuvaju ne samo deset godina, već dokle god je moguće.
– Zato što ovisi kad ćete dobiti rješenje o ovrsi, kada govorimo o režijama, i kada ćete morati dokazati da ste platili račun, dodala je.
Owens je rekla i da osobno printa potvrde o plaćanju i drži u registratoru.
Pojasnila je i da je zastara za režije najčešće godinu dana, za neke stvari tri godine, a opći zastarni rok je pet godina. Napomenula je da se zastara računa od dana nakon dospijeća računa do datuma pokretanja ovrhe.
Predsjednica Društva Potrošačica Ana Smoljak rekla je da potrošači, ako nisu sigurni mogu li se pozvati na zastaru, uvijek mogu kontaktirati pravnika i vidjeti što se može učiniti.