Google razvija tražilicu koja se temelji na umjetnoj inteligenciji

foto: pixabay

Suočen sa žestokom konkurencijom Microsofta i OpenAI-ja, Google navodno radi na “posve novoj” tražilici koju će pokretati umjetna inteligencija.

Prema The New York Timesu, Google je u ranoj fazi stvaranja usluge pretraživanja koja će pokušati predvidjeti što želite od nje u nadi da će ponuditi “puno personaliziranije iskustvo”. Projekt nema “jasan raspored”. Međutim, zna se otprije da Google razvija paket novih AI značajki pod nazivom “Magi” za postojeću tražilicu.

Među tim značajkama je chatbot koji može odgovoriti na pitanja o softverskom inženjerstvu i generirati dijelove koda. Kompanija je eksperimentirala i sa značajkom koja bi ljudima omogućila traženje glazbe putem chatbota. Prema navodima, više od 160 ljudi radi na ovom projektu.

Ostali novi dodaci “u različitim fazama razvoja” uključuju Chromeovu značajku pod nazivom “Searchalong”. To bi omogućilo chatbotu da skenira web stranicu koju čitate kako bi ponudio kontekstualne informacije.

Primjerice, ako tražite mjesto za boravak na Airbnbu, možete zatražiti od chatbota da vam kaže što vidjeti i raditi u blizini planiranog smještaja. “GIFI” i “Tivoli Tutor”, još jedan par eksperimentalnih značajki, omogućit će korisnicima da potaknu Google Image Search generirati slike i da razgovaraju s chatbotom kako bi naučili novi jezik.

Vrijedno je napomenuti da su mnoge od ovih značajki koje je Google ili demonstrirao u prošlosti ili postoje na drugim platformama poput Duolinga. Generiranje slika već je dostupno unutar Slides.

Google navodno planira najaviti Magi sljedeći mjesec prije uvođenja dodatnih novih značajki oko jeseni ove godine. To vrijeme sugerira da će se projekt pojaviti na I/O 2023. Također, Google planira ponuditi značajke Magi za milijun korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama prije nego što proširi dostupnost na 30 milijuna korisnika do kraja godine.

“Godinama smo uvodili AI u Google pretraživanje kako bismo ne samo dramatično poboljšali kvalitetu naših rezultata, već i uveli potpuno nove načine pretraživanja, kao što su Lens i višestruko pretraživanje. Učinili smo to na odgovoran i koristan način koji održava visoku razinu, postavljenu za pružanje kvalitetnih informacija”, poručili su iz Googlea.

Naglašavajući važnost Magija za Google, iz Samsunga su navodno u ožujku kazali da razmatraju Bing kao zadanu pretragu na svojim uređajima. Otuda panika u Googleu. Ugovor sa Samsungom vrijedan je oko tri milijarde američkih dolara godišnje i bio bi poraz ostati bez toga, kao i onog s Appleom koji također istječe ove godine te ga treba obnoviti.