Boje su u nama… Mnogi neće znati taj detalj, ali u marketinškom smislu boje su izrazito bitan faktor u trenucima kad potencijalni korisnik, mušterija ili kupac stvaraju dojam o brendu. Potrebno je 90 sekundi za to u prosjeku i boje su ono što ostavlja najsnažniji utisak.
Samim time, postoji cijela jedna “marketinška znanost” iza boja koje se koriste u svrhu propagande proizvoda, ali i koje će se koristiti na zaštitnom znaku kompanije ili brenda. Cijelo to područje naziva se “teorija boja”. Zato što se do najsitnijih detalja bavi bojama i njihovu utjecaju na ljude. A svaka govori nešto…
Pa tako, crvena pojačava apetit, plava pruža osjećaj sigurnosti, zelena odaje dojam harmonije i sklada, narančasta predstavlja entuzijazam, ljubičasta je povezana sa svečanošću i elegancijom. Ukratko, sve te boje oko nas bude neku emociju, a stručnjaci su si dali zadatak prepoznati koje točno bude koju emociju.
Doznalo se da komplementarne ili suprotne boje stvaraju određenu vizualnu napetost te je njima najlakše nešto istaknuti, ako je cilj nešto istaknuti. Ali, nije dovoljno znati samo taj detalj, to je tek vrh sante leda. Ne smije se pretjerati s korištenjem komplementarnih boja jer mogu izazvati napetost te postići suprotan efekt.
Nije ni to sve… Postoje ljudi koji ne razaznaju na najbolji način, ili uopće, crvenu i zelenu boju. Riječ je o komplementarnim bojama, čestim bojama, pa ako su temelj onoga što se ističe, kod određenog bi dijela ljudi mogle proći nezapaženo.
Ne treba smetnuti s uma ni činjenice o tome koje su boje ljudima najdraže. Plava je na samom vrhu, smeđa je pri dnu, ali postoje razlike i po spolovima. Žene vole narančastu, muškarci baš i ne. Žene vole više nijansi, muškarci manje. Zato, ovisno o proizvodu, važno je znati pristupiti publici.
Kad sve ovo imate na umu, držite se toga. I to od samih temelja, dok kreirate logo, dok kreirate proizvode, dok kreirate marketinške kampanje… Snaga je u detaljima, a boje su iznimno bitan detalj!