Koji je glavni problem poduzetnika početnika?

foto: pixabay

Poduzetnici su ljudi kao i svi ostali, što znači da su skloni greškama. No, na putu prema uspjehu kakav prosječni čovjek ipak nema u svojim ambicijama, znaju činiti podosta nepotrebne pogreške, koje se lako može okarakterizirati i tupastima, dok bi “glupe” ipak bila prejaka riječ. Ipak se radi o početničkim propustima, spoticanjima… A kad se radi o tim pogreškama, jedna je najčešća!

Naime, početnici će često ignorirati probleme, doslovno. Tek kad “voda dođe do grla”, krenut će ih rješavati, a tad je najčešće prekasno. I to je ono na čemu treba poraditi, prepoznati probleme te ih odmah pokušati riješiti. Jer, tako se neće gomilati, niti će postajati sve veći, što u konačnici dovodi do boljeg poslovanja.

Jer, ne  postoje “mali” problemi. Svaki problem treba riješiti jer inače izraste u enorman. Primjer u posljednje vrijeme jest Marriott lanac hotela, u kojem se ignoriralo upozorenje niske razine po pitanju sigurnosnog propusta i na kraju će koštati stotine milijuna američkih dolara, a možda “dogura” i to nekoliko milijardi dolara štete. Uz to, povjerenje gostiju je izgubljeno. Stoga, svaki problem riješite čim ga otkrijete, nemojte ga ignorirati.

Upravo na to upozorava poduzetnik i investitor iz Australije Sebastien Eckersley-Maslin, koji je pokrenuo startup akcelerator BlueChill. Svjestan je koliko početnicima treba pomoći i odlučio im je pružiti sve potrebne alate za to. A, prema njegovim riječima, problemi su ono što prvo treba uočiti i odmah “srezati”. Nakon toga, kaže, sve ide puno jednostavnije.

Ali, početnici često uopće ne žele priznati da postoje problemi u njihovom okruženju jer smatraju da ako priznaju problem, priznaju i da nisu dovoljno sposobni, spremni ili pametni baviti se poduzetničkim poslom. No, ako to misle, znači da nisu spremni. Oni uspješni svjesni su da se na greškama uči i da ništa ne dolazi preko noći, bez prepreka.