S postupnim povratkom „na staro“ u uvjetima nakon pandemije bolesti COVID-19 i ukidanjem ograničenja koja su bila na snazi u hrvatskim gradovima, oživjela je i mobilnost u urbanim sredinama. U tom je kontekstu agencija SmartUp provela istraživanje o korisničkom viđenju aplikacija za autotaksi usluge i njihovom korištenju u razdoblju nakon pandemije, s posebnim naglaskom na sigurnost.
Prema rezultatima istraživanja, koje je provedeno među korisnicima aplikacija za autotaksi usluge u Zagrebu i Splitu, 40 posto ispitanika istaknulo je kako su smanjili korištenje spomenute usluge u usporedbi s razdobljem prije pandemije. Glavni razlozi za takav korak bili su nedostatak potrebe za napuštanjem doma (47 posto) i strah od zaraze (37 posto), što pokazuje zabrinutost korisnika za sigurnost u uvjetima nakon pandemije.
Usprkos smanjenoj uporabi usluge autotaksi prijevoza, oko 80 posto ispitanika istaknulo je kako su u posljednjih šest mjeseci koristili Uber kako bi se kretali po gradu te kako upravo Uber smatraju glavnom aplikacijom za spomenute usluge u Hrvatskoj. Glavni razlog za to leži u sigurnosti: osam od deset korisnika pozitivno je ocijenilo Uberove sigurnosne mjere. Ostali razlozi uključuju Uberovu cjenovnu pristupačnost (74 posto), dostupnost usluge (56 posto) i vrijeme čekanja na ukrcaj (55 posto).
Iako su ispitanici bili najviše zabrinuti za sigurnost, 80 posto njih istaknulo je kako Uber smatraju sigurnom i pouzdanom alternativom gradskom prijevozu i mobilnosti. Od mjera, zbog kojih se osjećaju najsigurnijima upravo koristeći Uber, spomenuli su vozače koji nose maske (80 posto) te dezinfekciju vozila prije početka vožnje (74 posto). Nadalje, oko 80 posto ispitanika izrazilo je pozitivan stav prema sigurnosnim rješenjima i protokolima koje je Uber uveo kao odgovor na pandemiju bolesti COVID-19.
„Od samoga početka pandemije radimo na pružanju sigurnosti svim našim korisnicima i vozačima u Hrvatskoj, i nastavit ćemo to raditi i s napretkom procesa cijepljenja. Pored osnovnih zaštitnih mjera, kao što su uporaba maski i dezinfekcijskih sredstava, te svakodnevnog dezinficiranja vozila, razvili smo i određena tehnološka rješenja kako bismo osigurali poštivanje svih sigurnosnih protokola u svakoj vožnji. Drago nam je vidjeti pozitivne reakcije naših korisnika u Hrvatskoj“, istaknula je Giovanna D’Esposito, direktorica Ubera zadužena za južnu Europu.
Uber je vozačima podijelio ukupno 950 higijenskih paketa sa zaštitnim maskama i rukavicama, te dezinfekcijskim gelovima i sprejevima, tvrde u kompaniji i dodaju da je usmjerila svoje napore na uvođenje procesa i tehnoloških rješenja u stvarnom vremenu kako bi u svakom trenutku mogla jamčiti odgovorno i sigurno korištenje svojih usluga.
“Jedno od tih rješenja jest i alat za prepoznavanje predmeta, zahvaljujući kojem Uberova aplikacija prije početka vožnje može prepoznati nose li vozači zaštitnu masku. Istovremeno, i vozači i korisnici unutar Uberove aplikacije imaju kontrolni popis, uz pomoć kojega prije spajanja na platformu mogu provjeriti poštuju li sve neophodne sigurnosne mjere“, zaključuju u Uberu.