Korisničko iskustvo često puta ignorira i korisnika i iskustvo

foto: pixabay

Korisničko iskustvo (UX) iznimno je važno u današnje vrijeme i stručnjaci naglašavaju da su njegove dvije komponente kompetitivni diferencijatori. Riječ je o poslovnom i potrošačkom iskustvu te zahtijevaju punu pažnju. Ali, u tom smislu je još uvijek previše posla pa korisničko iskustvo samim time ne ispunjava potencijal koji postoji.

Tako nešto zaključak je istraživanja provedenog od strane kompanije UserZoom, a u njemu je sudjelovalo 693 UX profesionalaca. Kao glavni problem naglašava se činjenica da se korisnika isključuje iz procesa donošenja odluka o korisničkom iskustvu, ali i iz odluka koje se tiču samog proizvoda ili usluga.

Konkretnije, 45 posto organizacija navodi da nema vremena za procese u kojima bi se uključilo korisničko iskustvo na način da ono dođe kroz povratne informacije samih korisnika. I to je iznimno nezgodna situacija jer oni koji se posvećuju korisničkom iskustvu na adekvatan način, dobiva pozitivnu povratnu informaciju u 80 posto slučajeva, što je oko 30 posto više od onih koji izostavljaju adekvatne procese.

Uz to, percepcija samog brenda je kod onih kojima je UX na višim razinama pozitivna u 76 posto slučajeva, a kod onih kojima je na nižim ili nepostojećim razinama, pozitivna je u svega 45 posto slučajeva.

Iako će 62 posto ispitanika priznati da je korisničko iskustvo odlično za njihove prihode, samo 13 posto zaposlilo je osobu koja vodi UX odjel. Na taj način si “otimaju” priliku za inovativnosti jer UX segment je podiže za 50 posto, kao što donosi prednosti nad konkurencijom u 63 posto slučajeva.

Stoga, nejasno je zašto se u kompanijama odriču jednog tako bitnog dijela poslovanja kad dugoročno donosi korist. Jednostavan odgovor je u tome što kompanije nemaju vremena razmišljati unaprijed već od kvartala do kvartala, godine do godine i u tom procesu “lova na konstantni rast” zanemaruju ulaganja u sebe same. Što će se s godinama svakako vratiti – u negativnom smislu.