Meta objedinjuje Facebook, Instagram i WhatsApp

Osnivač Facebooka i njegov izvršni direktor (CEO) Mark Zuckerberg objavio je da će se kompanija koja nosi naziv po njegovoj kreaciji odsad zvati Meta. Dio je to njegovih težnji prema “metaverzumu”, smjeru koji bi trebao donijeti tektonske promjene u svijetu tehnologije, a samim time i općenito.

“Želja je bolje predstaviti tko smo i kakvu budućnost želimo izgraditi. Ponosan sam što mogu kazati da se odsad zovemo Meta”, poručio je na početku poveće objave na Facebooku Zuckerberg pa nastavio s pojašnjavanjem novog imena “Metaverzum nudi osjećaj prisutnosti i kao da ste s drugom osobom, iako niste fizički kraj nje. Osjećat ćete se kao da ste na drugom mjestu od onog na kojem ste fizički. Naš krajnji cilj je upravo osjećati se kao da ste na drugom mjestu ili s drugom osobom. Zato smo toliko fokusirani kreirati tako nešto.”

Zuckerberg očito želi ostaviti nešto uistinu veliko iza sebe, iako se ne može reći da već nije. Ali, upravo on krenuo je u realizaciju “metaverzuma” još 2017. Iako, kao pojam postoji još od 1992. i knjige Snow Crash autora Neala Stephensa. U njoj glavni lik privatno vrijeme provodi “priključen” na uređaj koji kreira stvarnost oko njega. A to želi i Zuckerberg za sve nas.

Dakle, riječ je o virtualnom prostoru stvorenom konvergencijom poboljšane fizičke stvarnosti, proširene stvarnosti i interneta, a postoji u realnom vremenu te je izvan kontrole bilo kojeg pojedinca. Podloga je za sve što možemo zamisliti, odlazak na koncerte, trgovinu, muzeje, interakciju s drugim osobama… i to iz udobnosti naših domova.

Pandemija koronavirusa ubrzala je njegov razvoj i pružila djelić onoga što slijedi jer smo bili prisiljeni boraviti online više no prije, raditi tako, družiti se…

Facebook društvena mreža trenutno ima oko 2,9 milijardi aktivnih korisnika mjesečno, WhatsApp je na njih oko dvije milijarde i Instagram na njih oko 1,4 milijarde. Uz Oculus Rift, platformu za virtualnu i proširenu stvarnost, Meta sad ima uistinu sjajnu podlogu za krenuti žestoko i s najčvršćim temeljem u novu veliku priču. Zuckerberg je tog svjestan, kao što je svjestan da bi to bilo nešto uistinu njegovo. Jer, društvene mreže postojale su i prije Facebooka, WhatsApp i Instagram su kupljeni kao veliki brendovi i Oculus je samo jedan od uređaja koji nudi VR i AR značajke.

Ipak, treba znati da će razvoj metaverzuma trajati deset do 15 godina i kritičari već tvrde kako je promjena imena zapravo udaljavanje od svih negativnosti koje okružuju Facebook proteklih nekoliko godina. Također, Google se preimenovao u Alphabet jer se njegovo područje djelovanja proširilo, Apple Computer je 2007. postao Apple zbog iPhonea, a i Snapchat je to učinio sa Snap Inc. kad se odlučio u hardverski biznis s pametnim naočalama. Tako, da… unatoč kritikama, činjenica je da se Facebook odlučio dalje od društvenih mreža.

“Prešli smo s računala na mobilne uređaje, s teksta na fotografije i video, ali to nije kraj… Metaverzum bit će nasljednik mobilnog interneta”, zaključio je Zuckerberg. Hoće li ta kreacija izazivati polemike ili biti korak naprijed za čovječanstvo, reći će budućnost. Sadašnjost kaže da su dionice Facebooka, od 1. prosinca skraćeno kao MVRS, porasle za 1,5 posto nakon ove objave.