Najbolji alati za upravljanje projektima

foto:PIXABAY

Upravljanje projektima ili project management postalo je hit zanimanje u Hrvatskoj i svijetu, no riječ je o poslu kojem treba pristupati s maksimalnom odgovornosti, spremnosti i znanjem. Ujedno, to znanje konstantno treba nadograđivati jer stvari se mijenjaju doslovno iz dana u dan pa oni koji malo zaostanu, mogu izgubiti klijente, povjerenje pa i posao.

Naime, kad se projektima upravlja na odgovarajuć način, održava se efikasnost, poštuju se rokovi i ostvaruje profit, u konačnici. Zanimljivo, Tech Radar je po ovom pitanju u svom istraživanju otkrio da čak 96 posto korisnika, klijenata i mušterija smatra da organizacije s kojima posluju ili surađuju trebaju poraditi na poboljšanju komunikacije i upravljanja projektima. Već to dovoljno govori koliko potencijala postoji u ovom segmentu.

A da bi se ispunio, treba koristiti i odgovarajuće alate. Stoga, donosimo trenutno najbolji softver koji se može pronaći na tržištu, a da se tiče upravljanja projektima.

1. Microsoft Project

Ovo je “open-source” softver pa ima svojih prednosti u startu, ali licencija košta 600 američkih dolara po korisniku, što se umanjuje ukoliko je riječ o segmentu u Microsoft Office paketu.

Sadrži mogućnosti kao ugrađene template, upravljanje resursima, projektiranje troškova i planiranje, projektiranje vremenskih linija, izvještaje i poslovnu inteligenciju. Riječ je o alatu koji nudi sve na jednom mjestu za profesionalce.

2. Trello

Prednost mu je cijena. Nudi manje no Microsoft Project, ali za osobnu uporabu je besplatan dok je za poslovnu uporabu 9,99 dolara mjesečno. Nudi neograničeno kreiranje taskova, mogućnosti kolaboracije i komentiranja, organizaciju taskova prema prioritetima i dijeljenje datoteka.

3. Scoro

Nudi sve na jednom mjestu i idealan je za profesionalce. Ponovno, prednost pred Microsoftovim adutom jest cijena. Nakon 14 besplatnih probnih dana, košta 26 dolara mjesečno po korisniku. Nudi mogućnosti kao upravljanje kontaktima, praćenje vremena i izračune, citate i izdaju računa, planiranje timskih sastanaka i pregled kalendara, KPI dashboard i izvještaje o projektima u tijeku, kao i o budžetu koji se troši.

4. Teamwork Project Management Suite

Baziran je na webu, jednostavno se koristi i kao takav je idealan za manje organizacije. Nudi mogućnosti izvještavanja, praćenje vremena i radnih lista, Gantt grafikone, taskove sa sub-taskovima, projekciju zacrtanih ciljeva te njihovo upravljanje, različite dozvole za korisnike.

5. Easy Project

Iako uvelike podsjeća na Microsoft Project, nema toliko mogućnosti i samim time je na nižoj poziciji. Ali, zato nudi dahsboarde koji se mogu konfigurirati, praćenje korisnika i taskova, template za projekte i upravljanje portfoliom.

6. Basecamp

Izgleda kao Instagram, a nudi i besplatne mogućnosti rada. No da biste imali sve, potrebno je platiti 99 dolara mjesečno. Prednost je što podsjeća na društvenu mrežu i sve je podosta jednostavno, brzo i učinkovito. Nudi mogućnosti kolaboracije aplikacija, desktop notifikacije, performanse projekata, oglasne ploče, mogućnosti kolaboracije unutar aplikacija i odvojene prezentacije za klijente.

7. ProWorkflow

Čini se kao najbolja opcija za one koji žele dobiti najviše za cijenu koja se nudi. Jer, košta 22 dolara po korisniku mjesečno. Nudi pregled posla koji radi bilo tko od zaduženih na projektima pa im se može pomoći, nudi mogućnost dijeljenja podataka, mogućnost dodjele zadataka i cijeli niz kolaborativnih mogućnosti.

8. Smartsheet

Za 25 dolara mjesečno po korisniku dobije se mnogo, ali sučelje djeluje zastarjelo pa odbija od sebe. No to ne znači da ovaj softver nema što treba. Ima praktički sve, a izdvaja se strateško planiranje, planiranje projekata i njihovo raspoređivanje, import i export projektnih datoteta od strane vanjskih kolaboratora, upravljanje resursima i praćenje proračuna.

9. ProofHub

Idealan je za zamjenu slanja e-mail poruka i drugih standardnih alata dok istovremeno ima prednost zbog neograničenog upravljanja projektima kroz jedan paket. Problem je tek u tome što se pri radu troši previše vremena na “skakanje” s aplikacije na aplikaciju za osnovnu komunikaciju.

Ali, mogućnosti koje se nude jesu online razgovor, dodjeljivanje taskova, praćenje progresa i povijesti dovršenih projekata, različiti korisnici mogu pristupati raznim aplikacijama.

Cijena je 45 dolara mjesečno po korisniku, a to je ipak možda preskupo s obzirom na konkurenciju i ponudu koju ima.

10. Asana

Besplatna za do 15 korisnika unutar organizacije i idealna za praćenje taskova u realnom vremenu, kao i planiranje te dodjeljivanje taskova. Ima i širok spektar boja za lakši pregled. Za više od 15 korisnika mjesečno košta 13 dolara po svakom novom.

11. Workzone

Idealno rješenje za one u marketingu, ima jednostavno sučelje i jednostavno je za korištenje. Košta 24 dolara po korisniku mjesečno. Nudi individualnu listu taskova, personalizirane subtaskove i prethodne te naredne taskove, praćenje statusa, dodjelu taskova i specificirane dozvole za veći broj korisnika i klijenata.