Negativan trend prodaje računala

foto: Cavna

Najnovije procjene Canalysa pokazuju da su isporuke prijenosnih računala, stolnih računala i radnih stanica u zapadnoj Europi pale za 22 posto na godišnjoj razini na 12,8 milijuna jedinica u trećem kvartalu 2022.

Prijenosna računala su bila najgora s 10,4 milijuna isporučenih jedinica što je 25 posto manje u odnosu na prethodnu godinu. godine jer se prethodno stabilna komercijalna potražnja ohladila usred sve lošijeg poslovnog povjerenja, što je doprinijelo padu potrošača i obrazovanja.

Stolna računala pala su samo 6 posto jer su velike organizacije nastavile s kupnjom. Isporuke tableta dosegnule su 6,0 milijuna jedinica, što je pad od 13 posto na godišnjoj razini i uzastopno nepromijenjen jer je sezona povratka u školu proizvela razočaravajuće količine osvježavanja u obrazovanju.

“Pad potražnje za osobnim računalima u zapadnoj Europi ubrzao se u trećem tromjesečju 2023.”, rekao je analitičar Canalysa Kieren Jessop.

“Prije snažna komercijalna potrošnja na računala sada pada istom stopom kao i potrošački segment. Mala i srednja poduzeća znatno su smanjila kupnju osobnih računala, više od većih organizacija, jer su ekonomski vjetrovi smanjili novčane tokove, a povećane kamatne stope učinile mogućnosti financiranja skupljima“, objašnjava Jessop.

“Potražnja osobnih računala i dalje je smanjena zbog rastućih cijena, posebice energije. A kako se stvarni prihodi smanjuju, dolazi do pomaka u potražnji između razina cijena. Isporuke za osobna računala u nižem razredu pale su znatno više nego u segmentima srednjeg ili višeg razreda. To odražava različit utjecaj koji inflacija ima na razine dohotka. A s očekivanim daljnjim smanjenjem raspoloživih prihoda, potražnja će se prenijeti s luksuznih na pristupačnije opcije. Dobavljači s portfeljima koji obuhvaćaju šire cjenovne raspone bit će najbolji za to iskoristiti,” rekao je Jessop.

“Gledajući unaprijed, rani signali za rezultate u četvrtom tromjesečju 2022. također nisu obećavajući. Potrošnja tijekom tjedna Crnog petka bila je veća od očekivane, posebno za elektroniku, ali predviđa se da će planirana potrošnja za nadolazeću blagdansku sezonu biti najjači pad u više od desetljeća. Dobavljači će morati nastaviti nuditi promocije kako bi potaknuli potražnju i očistili zalihe u onome što se sprema kao hladna zima za tržište. Međutim, nakon zime dolazi proljeće, a posljednja prognoza Canalysa predviđa povratak određenog rasta u drugoj polovici sljedeće godine“, nastavio je Jessop.

„U početku minimalno s nekim osvježenjima uređaja kupljenih u ranoj fazi pandemije, iako će se većina njih sada dogoditi 2024. Od četvrtog tromjesečja sljedeće godine do 2026. očekujemo povratak na redovite sezonske obrasce i novu normalnu razinu potražnje koja u prosjeku iznosi oko 25 posto iznad količine prije pandemije. Pozitivni trendovi oko upotrebe potrošačkih uređaja i hibridnog rada znače da još uvijek postoji dugoročni optimizam za računala i tablete“, zaključuje Jessop.