Neovisno o krizi, na tržištu kriptovaluta 110 milijuna novih korisnika

foto: Pixabay

Nakon značajnog uspona kriptotržišta 2021., kompletni sektor se prošle godine susreo s nizom prepreka, kao što je regulatorna dvosmislenost, pri čemu je bitcoin doživio značajnu rasprodaju, navodi ICT Business.

Ipak, unatoč ovom padu, došlo je do eksponencijalnog porasta priljeva korisnika koji ulažu u kriptovalute. Podaci koje je prikupio Finbold pokazuju da je broj kriptokorisnika porastao na 417,5 milijuna od 2023., što predstavlja godišnji rast od 36,88 posto u odnosu na prethodnu godinu. To znači povećanje od 112,5 milijuna korisnika u usporedbi s 305 milijuna zabilježenih 2022.

Azija preuzima vodstvo s 260 milijuna korisnika od svibnja 2023., što predstavlja rast od sto posto u odnosu na prethodnu godinu kad ih je bilo 130 milijuna. Slijedi Sjeverna Amerika s 54 milijuna korisnika, svjedočeći porastu od tri milijuna u usporedbi s 51 milijunom iz 2022. Među regijama, Afrika je zabilježila pad od 28 posto s 53 milijuna na 38 milijuna. Europski korisnici također su pali s 43 milijuna na 31 milijun.

Analiza posjedovanja kriptovaluta u odnosu na broj stanovnika po zemlji pokazuje da je Tajland na prvom mjestu u 2023., s udjelom od 9,32 posto. Indija je druga sa 7,23 posto, a slijedi je Brazil sa 6,98 posto. Pakistan je na četvrtom mjestu sa 6,4 posto, dok Francuska zaokružuje prvih pet s 5,9 posto.

Rast broja kriptokorisnika može se pripisati nekoliko čimbenika, uključujući fenomen straha od propuštanja (FOMO). Tijekom pada vrijednosti kriptovaluta, ova razdoblja omogućuju pojedincima da se uključe u tržište, u nadi da će kapitalizirati potencijalne dobitke od svojih ulaganja.

Usred krize, na kriptovalute se gledalo kao na potencijalnu zaštitu od financijskog sloma, koji je svjedočio kolapsu velikih zajmodavaca u Sjedinjenim Američkim Državama. Ova percepcija dodatno je potaknula interes i ulaganja u kriptovalute kao pojedinaca koji traže alternativne načine za očuvanje bogatstva usred bankarskih previranja, navodi ICT Business.