Sartup Adden Energy, ponikao na Harvardu, razvio je bateriju krutog stanja (eng. solid-state) prikladnu za električne automobile jer se može potpuno napuniti za nekoliko minuta i traje više nego dvostruko dulje od onih koje trenutno postoje na tržištu.
Nakon uspješne demonstracije prototipa, koji se tijekom više od 10.000 ciklusa punio za oko tri minue, Adden Energy uspio je dobiti dodatnih 5,15 milijuna američkih dolara sredstava za daljnji razvoj tehnologije, s konačnim ciljem njene komercijalizacije u bliskoj budućnosti.
“Brzi razvoj tehnologije skladištenja čiste energije ključan je za borbu protiv “pošasti” klimatskih promjena”, poručuju iz startupa.
Kako bi se olakšao taj “pohod” na komercijalno tržište, izvršni direktor (CEO) Adden Energy William Fitzhugh nada se privući 37 posto Amerikanaca koji nemaju garaže kod kuće pa stoga nemaju pristup noćnom punjenju električnih vozila kod kuće.
“Potpuna elektrifikacija voznog parka jedan je od najsmislenijih koraka koje možemo poduzeti u borbi protiv klimatskih promjena. Međutim, široka primjena električnih vozila zahtijeva baterije koje mogu zadovoljiti različite potrebe potrošača… Naime, vozila se moraju puniti u usporedivim vremenima kao i vozila s unutarnjim izgaranjem, a to je vrijeme koje se provodi na benzinskoj crpki”, kaže Fitzhugh.
Procjene pokazuju da bi elektrifikacija svjetskog voznog parka sama mogla smanjiti globalne emisije stakleničkih plinova za 16 posto, pri čemu se ova “nova baterijska paradigma” smatra ključnom za postizanje tog cilja.
“Električna vozila ne mogu ostati luksuz kao što je sad slučaj kad doslovno čine jedan posto svih vozila na cestama. Ako želimo napredovati prema budućnosti čiste energije, moramo nešto promijeniti. Konkretno, američko tržište neće činiti rabljeni električni automobili ako im baterije traju svega tri do pet godina. Tehnologija mora biti dostupna svima… Ne vidimo temeljna ograničenja za povećanje naše tehnologije baterija. To bi moglo promijeniti igru”, pojasnio je Xin Li, izvanredni profesor znanosti o materijalima na Harvardu i znanstveni savjetnik u Adden Energy.