Pandemija koronavirusa dala veliki zamah streamingu glazbe, prihodi skočili za 50 posto

foto:Pixabay

Glazbena industrija u prošloj godini podosta je pogođena pandemijom koronavirusa i to je itekako utjecalo na smanjene prihode u odnosu na 2019. Otkazani koncerti, festivali, izdavanje albuma i razne druge aktivnosti zadali su mnogo glavobolje uključenima na tržište. Ali, postoje i pozitivne vijesti…

Naime, ljudi su bili više nego inače u svojim domovima, što je potpomoglo kupovinu pretplata na streaming platforme i one su na godišnjoj razini porasle za 30 posto – na 19,7 milijardi američkih dolara. Prognoza je da će i ove godine biti rasta – od 3,3 milijarde dolara. A do 2025. bi kompletno glazbeno tržište trebalo vrijediti oko 33,3 milijarde dolara.

Nadalje, Statista pokazuje da će u ovoj godini 626,2 milijuna ljudi koristiti usluge streaminga glazbe, što je osjetno povećanje u odnosu na 425,6 milijuna iz 2019. Kroz naredne četiri godine brojka bi trebala biti na oko 900 milijuna, što znači da bi možda za pet ili šest godina mogla probiti i milijardu.

Sjedinjene Američke Države pritom se mogu pohvaliti da bi prema prognozi trebale imati najveći broj pretplatnika u ovoj godini – njih 100,7 milijuna. Svi oni generirat će oko 8,7 milijardi dolara prihoda, što je rast od 16,6 posto na godišnjoj razini.

Kinesko tržište slijedi odmah iza američkog s 20 posto rasta i očekivanim prihodima od 2,2 milijarde dolara. Ali, imat će 177,7 milijuna korisnika prema prognozi, što znači da je potencijal izniman za to tržište. Na trećem je mjestu Velika Britanija s očekivanih 1,4 milijarde dolara prihoda kroz 2021.

Kad pogledamo platforme, Spotify je na prvom mjestu s 345 milijuna aktivnih korisnika i 155 milijuna premium pretplatnika u 2020., što je rast od 25 posto na godišnjoj razini. Odmah iza njega je Apple Music s oko 72 milijuna pretplatnika, ali moguće da brojka varira jer od lipnja 2019. Apple nije objavio koliko ima pretplatnika. Tad ih je bilo 60 milijuna…