Podravka Agri ostvarila 187,8 milijuna eura prihoda

foto: Podravka

Iz Podravke su izvijestili o rezultatima poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2025. godine

Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci 2025. povećala poslovne prihode za 0,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Oni su iznosili 768,1 milijun eura i viši su za 1,2 milijuna eura. U navedenu usporedbu uključena je simulacija rezultata poslovanja Grupe Podravka za 2024. godinu koja uključuje preuzete poljoprivredne kompanije.

Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 448,9 milijuna eura i viši su za 2,3 posto, dok je Farmaceutika uprihodila 135,5 milijuna eura, što je povećanje od 3,9 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. Segment Poljoprivrede, odnosno Podravka Agri, koja u sastavu Grupe Podravka posluje od 31. siječnja ove godine, ostvarila je prihode u iznosu od 187,8 milijuna eura.

Normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u prvih je devet mjeseci ove godine iznosila 132,8 milijuna eura, što je 0,3 posto više u odnosu na usporedivu osnovicu iz 2024. Segment Prehrane u navedenom je razdoblju ostvario 3,4 posto manju normaliziranu EBITDA-u, dok je normalizirana EBITDA Farmaceutike porasla za 2,6 posto.

Segment Poljoprivrede (Podravka Agri) ostvarila je rast normalizirane EBITDA-e od 5,1 posto u odnosu na rezultate iz prvih devet mjeseci lani kada segment nije bio u sastavu Grupe Podravka. Normalizirana neto dobit u istom je periodu iznosila 61,5 milijuna eura i manja je za šest posto, odnosno četiri milijuna eura od usporedive osnovice u prošloj godini.

Pritom, segment Prehrane, koji je nositelj kredita za financiranje akvizicije poljoprivrednih kompanija, zabilježio je pad neto dobiti, dok su segmenti Poljoprivrede i Farmaceutike zabilježili rast. Izvještajni rezultat pod utjecajem je knjigovodstvene razlike između vrijednosti koju je preuzeti poljoprivredni segment imao u kapitalu Fortenove, svojih bivših vlasnika, i tržišne cijene koju je platila Podravka, što je posljedica računovodstvenih pravila i nema stvarnog učinka na rezultate poslovanja.

Rezultati segmenta Prehrane, nositelja izvoza Grupe Podravka, nalaze se pod snažnim utjecajem pogoršanja makroekonomskih uvjeta na brojnim izvoznim tržištima, uključujući povećanje carina u Sjedinjenim Američkim Državama, usporavanje i pada trgovine na malo u Poljskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji te recesiju u Njemačkoj. Izvoz segmenata Poljoprivrede i Farmaceutike nije primarno orijentiran na spomenuta tržišta te imaju i pozitivnije ključne pokazatelje.

Što se proizvodnog portfelja tiče, gotovo svi poslovni programi u segmentu Prehrane te kategorije u segmentu Farmaceutike zabilježili su rast u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. U Prehrani se najviše ističu Kremni namazi i slastice s rastom od 12 posto te Mesni proizvodi s rastom od 10,2 posto. Lijekovi na recept u segmentu Farmaceutike porasli su za 5,2 posto, a bezreceptni program za 3,5 posto.

Početkom trećeg kvartala Podravka je nastavila aktivno upravljati portfeljem kompanija koje čine Grupu Podravka. Uz suglasnost Podravke d.d, ovisna kompanija Žito d.o.o. Ljubljana donijela je odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje. Kupoprodajni ugovor u Ljubljani su potpisali Žito d.o.o. Ljubljana i kompanija UPI Star d.o.o. Sarajevo koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu – sa željom da ga nastavi razvijati i jačati.

Još je ranije predstavljena i nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030. koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku. Strategija je usmjerena na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost. Strategijom poslovanja do 2030. Grupa Podravka jasno definira svoju ambiciju da bude još snažniji međunarodni čimbenik koji se oslanja na vlastitu izvrsnost, visoku dodanu vrijednost i odgovorno poslovanje. U vremenu globalnih izazova, Podravka se pozicionira kao agilna kompanija koja, osim što ih pravovremeno prati, predvodi proizvodne i trendove poslovanja.

Također, uspješno je zaključena još jedna poljoprivredna sezona, a fokus je i ovog je puta bila rajčica, kultura u kojoj je Podravka još prošle godine postala samodostatna, što znači da sve potrebne količine za proizvodnju vlastitih proizvoda poput pasate proizvodi isključivo na hrvatskim poljima. Ove godine urod je porastao za pedeset posto, a kroz Tvornicu voća i povrća u Varaždinu prošlo je ukupno 46 tisuća tona rajčice.

Tijekom trećeg kvartala ove godine Podravka se suočila i s pojavom afričke svinjske kuge na farmi Sokolovac u Baranji. Pozitivan nalaz utvrđen je unatoč pojačanim bio-sigurnosnim mjerama i stalnom nadzoru. Riječ je o specijaliziranoj farmi za tov svinja koja predstavlja završnu fazu proizvodnog ciklusa i s nje nema migracije životinja prema drugim farmama. Od strane Državnog inspektorata, koji je utvrdio pozitivne nalaze afričke svinjske kuge na farmi, naložena je i provedena eutanazija 9.829 svinja.

S obzirom na cjelokupnu situaciju, uključujući još uvijek snažan infekcijski pritisak na području Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije, uz postojeće, već visoke bio-sigurnosne mjere, na svim su farmama u vlasništvu Podravke uvedeni i dodatni sigurnosni protokoli i režimi rada.

Podravka je na ulazu u posljednji ovogodišnji kvartal dobila i novog predsjednika Nadzornog odbora. Umjesto dosadašnjeg predsjednika Damira Grbavca, koji ostaje članom Nadzornog odbora, izabran je Dubravko Štimac. Novu funkciju obnaša od 20. listopada ove godine. Također, Belupo je dobio novog člana Uprave. Predsjedniku Uprave Hrvoju Čeoviću i dosadašnjem članu Tihomiru Heđeveru od 15. rujna pridružio se Nenad Pavletić koji je zadužen za marketing, prodaju i upravljanje svim Belupovim tržišnim operacijama.