Vožnja pod utjecajem alkohola društveno je neprihvatljiva. Već male količine alkohola povećavaju samopouzdanje i smanjuje osjećaj odgovornosti, a istovremeno otežava zapažanje i usporava reakcije vozača. Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnosti, relativizira opasnost i precjenjuje svoje vozačke sposobnosti. Pod utjecajem alkohola vozač postaje neoprezan i sklon ignoriranju prometnih propisa i povećava se rizik od nastanka nesreće koji raste progresivno, gotovo eksponencijalno.
Jedna od najvećih zabluda vozača kako su sposobni za vožnju „iako su se malo razveselili uz čašicu“. Uživanjem alkoholnih pića umanjuju se psihičke i fizičke sposobnosti vozača, tako da vozači više nisu sposobni za sigurno sudjelovanje u prometu. Pod utjecajem alkohola produžuje se i reakcijsko vrijeme vozača, uslijed čega se produžuje i zaustavni put vozila. Raste i broj neispravnih radnji i pogreški.
Alkohol je na žalost, vrlo čest „suputnik“ vozača koji izazivaju prometne nesreće, te Policijska postaja Beli Manastir želi dodatno upozoriti sve vozače na pravila ponašanja, štetnost samog alkohola te utjecaj istog na sposobnosti upravljanja vozilima.
ZAKONSKE ODREDBE:
- iznad 0,50 do 1,00 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka – od 390 do 660 eura (3 negativna prekršajna boda)
- iznad 1,00 do 1,50 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka – od 660 do 1990 eura (4 negativna prekršajna boda)
- iznad 1,50 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka – od 1320 do 2650 eura ili kaznom zatvora u trajanju do 60 dana (6 negativnih prekršajnih bodova).
Vozač vozila kategorije C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE i H
- instruktor vožnje
- mladi vozač
- vozač vozila B kategorije kada upravlja vozilom u profesionalne svrhe (taksisti, vozači hitne pomoći, vozači u tvrtkama i tijelima državne vlasti itd.).
Dakle, za prethodne kategorije vozača možemo reći da vrijedi „nulta tolerancija“ na alkohol u krvi prilikom upravljana vozilom na cesti, dakle, uopće ne smiju imati alkohola u krvi. Posebno nam je u ovom kontekstu interesantna kategorija „mladi vozač“, pa je u tom smislu potrebno podsjetiti da ZSPC pod tim pojmom podrazumijeva vozača motornog vozila u dobi do navršene 24. godine života, koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu na teritoriju RH.
SAVJETI:
-nikad nemojte konzumirati alkohol ako vozite ili planirate voziti,
-ostavite automobil parkiran na propisan način i pješačite-koristit će vam, a nećete nikog dovesti u opasnost,
-koristite javni prijevoz,
-koristite usluge taxi prijevoza, jer će to biti daleko sigurnije i jeftinije,
-ako ste u društvu unaprijed se dogovorite tko će ostati trijezan i voziti,
-zamolite nekog trijeznog da vas odveze,
-ne sjedajte za upravljač vozila najmanje 24 sata nakon ispijene veće količine alkoholni pića,
-vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu,
-u noćima povećanog rizika odnosno vikendom, vozite sporije i opreznije, bez obzira jeste li popili ili niste,
-vožnja pod utjecajem alkohola je težak prekršaj, riječ je o ozbiljnom riziku po život svih sudionika u prometu,
-morate shvatiti da vožnja i alkohol ne idu zajedno,
-upravljanjem vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog nije opravdan