Kao i svake godine dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikla, u prvi plan ponovno dovodi u pitanje sigurnost tih skupina sudionika u prometu. Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu Policijska postaja Beli Manastir upozorava vozače motocikala, mopeda i bicikla da se pridržavaju prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i vozači motocikala sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Savjeti za vozače bicikla: Dijete do svoje 14. g. ne smije samostalno upravljati biciklom na cesti. Iznimno može, ukoliko ga prati osoba koja je starija od 16. g. ili ukoliko je, nakon navršenih 9. g., prošlo program osposobljavanja za samostalno sudjelovanje u prometu biciklom i za to ima izdanu potvrdu.
Biciklom se obavezno treba kretati biciklističkim stazama, pješačko-biciklističkim stazama i biciklističkim trakama. Ukoliko se biciklista kreće prometnicom bez staza ili traka za kretanje biciklista, potrebno je kretati se uz desni rub kolnika u pravcu kretanja.
Cesta se može prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu uz uvjet da se prethodno provjeri da li je to sigurno.
Nikada se ne smije na obilježenom pješačkom prijelazu prilikom prelaska ceste voziti bicikl.
U grupi uvijek vozite bicikl jedan iza drugoga, u koloni. Ruke moraju uvijek biti na upravljaču bicikla i ne smije se pridržavati za drugog biciklistu ili neko drugo vozilo jer to doprinosi padovima i prometnim nesrećama.
Prilikom skretanja potrebno je pogledom iza lijevog odnosno desnog ramena uvjeriti se kako se može skrenuti lijevo ili desno. Prije samog skretanja potrebno je dati znak lijevom ili desnom rukom ostalim vozačima o namjeri skretanja.
Kod skretanja ulijevo prvo se je potrebno prestrojiti uz središnju liniju, ponovno provjeriti da li se može sigurno izvršiti radnja, prateći zamišljeni luk koji povezuje središnju liniju prometnice na kojoj se biciklista nalazi s desnim rubom prometnice kojom želi nastaviti kretanje, te nakon toga skrenuti u bočnu ulicu.
Prilikom zaustavljanja treba se kretati uz desni rub kolnika i pomicanjem ruke gore – dolje signalizirati ostalim sudionicima u prometu da će se zaustaviti.
Nakon konzumacije alkoholnih pića ne preporuča se upravljanje biciklom, jer je alkoholiziranost vozača bicikala najčešći uzročnik padova s bicikla.