Novi problemi s Centralnim informacijskim zdravstvenim sustavom. CEZIH je ponovno pao pa su liječnici opet imali problema s izdavanjem uputnica. Tvrde da je greška u sustavu ovaj put mogla biti kobna jer su se, kažu, pomiješali i zdravstveni kartoni pacijenata. Sve te tvrdnje u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje – odbacuju. Resorni ministar Vili Beroš očekuje da se teškoće sa sustavom riješe do kraja mjeseca. – Piše HRT.
Riječi nedostaje i liječnicima. Ljuti su i ogorčeni jer nova greška u sustavu, kažu, skupo bi ih mogla stajati. Tvrde da je ovaj put sustav pomiješao, pa čak i izbrisao neke zdravstvene kartone i dijelio krive recepte.
– Vidimo da su pomiješani naši pacijenti da su se oni izgubili u našem timu da mi uopće nemamo evidentirano niti jednog pacijenta starijeg od 60 godina evidentiranog u našem izvješću dešava se to da su kriva prezimena, govori Vesna Potočki Rukavina, dr. med.,Nadzorni odbor KoHOM-a.
Ako se pita mjerodavne u HZZO-u, te greške nemaju veze s CEZIH-om, tvrde da kaosa uopće nema.
-Tu je postojao samo jedan sporan slučaj komunicirano je kao da je to svakodnevna stvar i tu smo zaključili da se radi o promjeni prezimena jer smo po OIB-u zaključili da se radi o istoj osobi, dakle ne radi se o zamjeni identiteta, naglašava Nenad Korkut, rukovoditelj Službe za odnose s javnošću HZZO.
Lopticu ponovno vraćaju liječnicima i dodaju da su za kvar doznali iz medija te da su tek jutros prijavljeni prvi problemi.
– Imali smo takve situacije da je doktorica tvrdila da nema pacijenta. a na kraju je samo trebala ažurirati aplikaciju i pacijenti su se pojavili, dodaje Korkut.
Kontaktirali su i s informatičkim tvrtkama koje ordinacijama održavaju sustav jer – tvrde – nije riječ o centralnom sustavu. Liječnici uzvraćaju – riječ je o manipulacijama i prebacivanju krivnje.
– Mi imamo ugovore s licenciranim kućama koje imaju licence od Ministarstva. Ja bih voljela da se i oni oglase pa da vidimo jesu li ili nisu krivi, govori Potočki Rukavina.
A da sustav ima problema, tvrde i u kompaniji koja se bavi njegovim održavanjem. I oni tvrde da nisu krivi.
– Radi se o podacima koji se razmjenjuju kroz HZZO portal što je i sam HZZO izjavio, ali su isto tako izjavili da nije bilo poteškoća, što mi ne možemo znati jer se ne radi o našem sustavu, naglasio je Darko Gvozdanović, Voditelj poslovnog područja e-zdravstvo u tvrtki Ericsson Nikola Tesla
Na pitanje dokle će tjedan završavati i počinjati kvarom u sustavu, ovako odgovaraju.
– Nitko nema čarobni štapić, kao što sam rekao, iako je nepopularan odgovor, uskoro…., odgovara Gvozdanović.
I dok oni jedni u druge upiru prstom, resorni ministar traži da se utvrdi krivac.
– Disfunkcionalnosti ne smije i ne treba biti. Netko će naravno odgovarati u hijerarhijskom smislu. To sam ja. Međutim, u operativnom ne mogu biti nisam informatičar, rekao je Vili Beroš, ministar zdravstva.
A na odgovor tko je kriv i kako će proći, nadamo se, nećemo dugo čekati.