Električni automobili i vozila općenito bilježe sve značajniji rast na tržištu i prema podacima kojima barata Canalys, kroz 2020. njihova prodaja porasla je za 39 posto, odnosno, prodano ih je 3,1 milijun.
Ipak, što se tiče ukupnog putničkog prijevoza, zabilježen je pad od 14 posto i to se odrazilo na električna vozila također, koja su činila pet posto svih prodanih automobila u prošloj godini.
Prognoza je da će do 2028. broj prodanih električnih vozila porasti na 30 milijuna i da će ona činiti oko polovice prodanih osobnih automobila na globalnoj razini u 2030.
“U teškoj 2020. za kompletno tržište automobila, električna vozila bila su svjetla točka. Taj trend nastavit će se i kroz ovu godinu, ali i kroz godine koje slijede. Neovisno o ekonomskim zbivanjima”, stoji u izvještaju Canalysa.
Dakle, bez obzira na očekivane probleme koji će uslijediti u ekonomskom smislu kad se pandemija koronavirusa “slegne”, električna vozila imat će svoju “publiku”. Ponajprije jer je riječ o onoj bolje financijske situacije, koju kriza nije pogodila. Taj segment je netaknut. Patit će ponajprije automobilska industrija ovisna o tradicionalnim vozilima, kao i o onim električnima koja ciljaju na klijente niže platežne moći.
Srećom, do sredine ovog desetljeća, kao i kasnije, cijene električnih vozila bitno će pasti. Naravno, ostat će ona luksuzna, ali činjenica je da će se tržište prilagoditi potrebama, kao što se prilagođavalo svih ovih desetljeća. Samo je sad specifična ta tranzicija.
Što se situacije po svjetskim regijama tiče, u Kini i Europi kroz 2020. prodano je 1,3 milijuna električnih vozila, četiri puta više no u Sjedinjenim Američkim Državama. Tamo su električna vozila činila tek 2,4 posto svih prodanih u prošloj godini. Ne pomaže ni što su SAD Teslina domovina.
Ali, s vremenom će se i to promijeniti. Problem je što se vlada prekasno uključila s poticajima pa će američki udio u prodaji električnih vozila kasniti još pokoju godinu za ostatkom jakih regija.