
Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, maloprodajni promet u Hrvatskoj u kolovozu 2025. zabilježio je rast, i to unatoč padu u segmentu prehrambenih proizvoda.
Sezonski i kalendarski prilagođeni podaci pokazuju da je ukupni promet u trgovini na malo u kolovozu bio 0,4 posto veći nego u srpnju. Ipak, u isto vrijeme promet prehrambenim proizvodima smanjen je za 0,6 posto, dok je promet neprehrambenim proizvodima, isključujući motorna goriva i maziva, pao za 0,9 posto.
Na godišnjoj razini, u usporedbi s kolovozom 2024., promet u trgovini na malo porastao je za 2,4 posto. Pri tome je prodaja hrane, pića i duhanskih proizvoda pala za 2,8 posto, dok su neprehrambeni proizvodi ostvarili snažan rast od 8,7 posto.
U prvih osam mjeseci ove godine promet je također bio u plusu – kalendarski prilagođeni podaci pokazuju realni rast od 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Najviše rasli tekstil i nespecijalizirane trgovine
Prema izvornim indeksima, najveći doprinos rastu nominalnog prometa u kolovozu dale su nespecijalizirane trgovine hranom, pićem i duhanskim proizvodima, s rastom od 3,7 posto i utjecajem od 1,5 posto na ukupni indeks. Slijedi ostala nespecijalizirana trgovina neprehrambenim proizvodima, koja je ostvarila rast od 9,2 posto i doprinos od 0,6 posto. Značajan rast bilježi i sektor tekstila, odjeće, obuće i kožnih proizvoda – 8,3 posto, uz doprinos od 0,5 posto.
Sveukupno, promet od trgovine na malo u kolovozu 2025. nominalno je bio 3,3 posto viši nego u istom mjesecu godinu dana ranije.