
Čišćenje suhom krpom moglo bi oštetiti boju vozila i s tim pijeskom treba biti iznimno oprezan
Ovoga tjedna nad Europom se očekuje novi prodor saharske prašine, a prognostičari najavljuju da će značajne količine stići i do Hrvatske.
Ovaj prirodni fenomen, koji se javlja kada vjetrovi podignu čestice pijeska iz afričke pustinje i prenesu ih na tisuće kilometara, može utjecati na kvalitetu zraka, vidljivost i izazvati neugodne posljedice nakon kiše – poput sivkastih ili smeđe-žutih tragova na automobilima.
Saharski pijesak sastoji se od raznih minerala, uključujući silikate poput kvarca (SiO2). Osim silikata, najzastupljeniji su minerali glina (kaolinit i ilit), karbonati, kao što je kalcit (CaCO3), željezni oksidi, kao što je hematit (Fe2O3), soli i fosfati. Željezni oksidi daju saharskoj prašini oker nijansu.
Kako očistiti s automobila?
Čišćenje suhom krpom moglo bi oštetiti boju vozila i s tim pijeskom treba biti iznimno oprezan.
Možete, naravno, pokušati ručno očistiti pijesak, ali za to je potrebno puno vode, jer će se inače čestice pijeska spužvom utrljati u lak i nanijeti ogrebotine. Stoga se preporučuje odlazak u autopraonicu. Tamo se koristi puno vode po automobilu u nekoliko faza pranja.
Nakon pranja velikom količinom vode rukom očistite površine lima dobro navlaženom krpom. Operite krpe često kako se prašina ne bi zadržavala.
Napravite test, prijeđite čistom bijelom krpom preko središnjeg grebena u unutrašnjosti automobila. Ako krpa odmah požuti, to je znak da je pijesak ušao u taj dio vozila te očistite i unutrašnjost. Prvo usišite gdje je to moguće, a zatim površine očistite vlažnom krpom ili sredstvom za čišćenje prikladnim za unutrašnjost.
Ako se bliži vrijeme zamjene filtera kabine, nakon oluje s pijeskom u zraku to treba učiniti odmah. Ako je već pun, a sada je filtrirao i pijesak treba ga zamijeniti. Inače će svoj teret iskrcati u unutrašnjosti. Ovisno o automobilu, filtar kabine možete sami promijeniti, savjetuje Njemački autoklub (ADAC), prenosi HAK Revija.