Pandemija koronavirusa utjecala je na impresivan rast globalnog tržišta aplikacija jer stotine milijuna ljudi više vremena no ikad provodilo je u svojim domovima. Naravno, sve to imalo je pozitivan efekt na ukupni broj preuzimanja aplikacija na Google Play Storeu.
Glavno mjesto za Android korisnike tako je zabilježilo, prema BuySharesu, vrtoglavih 108,5 milijardi preuzimanja aplikacija. Odnosno, 28 posto više no što je zabilježeno tijekom 2019. Samim time, “skočili” su i prihodi pa tako Google Play bilježi 30 posto rasta na godišnjoj razini ili zarađenih 38,6 milijardi američkih dolara kroz cijelu 2020.
Iako je, bez ikakve sumnje, pandemija pogodovala ovolikim brojkama, činjenica jest da od 2016. postoji trend dvoznamenkastog rasta na godišnjoj razini. Dakle, prije pet godina preuzeto je ukupno 55 milijardi aplikacija na Google Playu, već 2018. njih 75,7 milijardi, što je rast od 37 posto. A kad pogledamo 84,8 milijardi preuzimanja u 2019., dolazimo do rasta od 55 posto kroz tri godine.
Ništa drugačije nije ni s prihodima, koji su 2016. bili na 15 milijardi dolara, a 2019. bili su na 29,3 milijarde. Dakle, koronavirus samo je potaknuo ionako iznimno pozitivne trendove na tržištu aplikacija, koje je sve bogatije, originalnije i kvalitetnije, što ne čudi obzirom da su i uređaji sve moćniji, povezanost korisnika nikad bolja, kao i povezanost s drugim uređajima.
Što se tiče ukupnog broja aplikacija, početkom veljače bilo ih je dostupno više od tri milijuna, odnosno, stotinu tisuća više nego lani u isto vrijeme. Od toga, 96,7 posto ih je besplatno za preuzimanje i korištenje, pri čemu se u ovo društvo računaju i one koje potražuju transakcije unutar same aplikacije.
Kad se pogleda tih 3,3 posto onih koje se plaćaju, 39.000 ih košta manje od jednog dolara, njih 28.000 između jednog i dva dolara, njih 14.5000 između dva i tri dolara, a 2400 između devet i deset dolara.