Tekstilni lanci za snijeg ili čelični? Evo kakav je stav MUP-a

Takozvani tekstilni lanci za snijeg sve su popularniji među vozačima

Tekstilni lanci ili kako ih nazivaju čarape za snijeg/gume jednostavno se montiraju, nema vibracija tijekom vožnje te su izrađeni od izdržljive sintetičke tkanine. Brzo se postavljaju u svega tri minute.

Klasični čelični lanci se postavljaju u nekoliko koraka na propisani način, dok se tekstilni lanci i čarape samo “navuku” na gumu kao čarape. Upravo zbog svoje praktičnosti, neki vozači pribjegavaju upravo tekstilnim čarapama.

Tekstilne čarape za gume u praksi su se dokazale, a tu praksu potvrđuje i MUP, piše Hak Revija.

“Zimska oprema motornih vozila, zimski uvjeti na cestama i obaveza korištenja zimske opreme propisani Zakonom o sigurnosti prometa na cestama („NN“ br. 67/08., 48/10., 74/11., 80/13., 158/13., 92/14., 64/15., 108/17., 70/19., 42/20., 85/22 i 114/22.), Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cesti („NN“ br. 85/16.; 24/17.; 70/19. i 60/20.) i Odlukom o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj  („NN“ br. 121/20.). Tako je člankom 104., Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama („NN“ br. 85/16.; 24/17.; 70/19. i 60/20.), između ostalog, u stavku 1., propisano da se pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t, smatraju zimski pneumatici (M+S) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače. 

Stavkom 2., propisano je da se zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t sukladno ovom Pravilniku, smatraju lanci ili zimski pneumatici (M+S) postavljeni na pogonske kotače, a vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t koja ne mogu postaviti lance na pogonske kotače, moraju imati zimske pneumatike (M+S) na pogonskim kotačima. 

Danas na tržištu postoji i više proizvoda koji optički ne izgledaju poput klasičnog lanca i nisu napravljeni od željeza ili njegovih legura, nego od raznih sintetičkih materijala, a koji su se pokazali jednako dobrima ili boljima za podizanje koeficijenta trenja između kotača i snježne/zaleđene podloge, slijedom čega se uz propisane gume i takvi kompozitni lanci za snijeg – mreže, kao i tekstilni lanci za snijeg – čarape, smatraju zimskom opremom vozila.”, odgovorili su iz MUP-a za Hak Reviju.