U Osijeku održan seminar „Primjena generativne umjetne inteligencije u poslovanju“

foto: OBŽ

U ciklusu besplatnih seminara koje Osječko-baranjska županija organizira u okviru projekta „Poduzetnički obzor“ za poduzetnike i sve koji su uključeni u poslovni svijet, danas, 6. prosinca 2024. godine je održan seminar pod nazivom „Primjena generativne umjetne inteligencije u poslovanju“.

Predstavnici tvrtke Mono d.o.o. Osijek su zainteresiranim poduzetnicima prezentirali kako generativna inteligencija može unaprijediti kreativne procese, optimizirati operacije i poboljšati donošenje odluka. Obrađene su teme koje se odnose na osnovne pojmove, velike jezične modele, različite pristupe pisanju promptova, praktične primjene, sumarizaciju teksta, analizu i organizaciju podataka, kreiranje sadržaja, istraživanje, generiranje slika, alternative ChatGPTu, jednostavnu automatizacija zadataka i procesa i alati za dijeljenje znanja i korisničku podršku.

– Osječko baranjska županija u okviru projekata poticanja poduzetništva poseban naglasak stavlja na projekte edukacije. Naime, danas smo više nego ikad svjesni da je cjeloživotno učenje proces koji će nas stalno pratiti i da nikada nismo prestari da bi učili. Na tomu tragu Osječko-baranjska županija provodi poseban projekt „Poduzetnički obzor“ koji je namijenjen poduzetnicima na način da im prezentiramo različite nove teme, ono što mislimo da će im biti korisno u njihovom poslovanju, a današnja tema je više nego aktualna i zanimljiva. Uvjerena sam da ćemo nakon edukacije reći da je bila vrlo korisna jer naravno da u poslovanju moramo pratiti sve nove tehnološke procese koji nam mogu pomoći. Nadamo se da će poduzetnici kroz ovu edukaciju steći nova znanja koji će im pomoći u razvijanju svog poslovanja, dobiti nove alate i znanja koji će im pomoći, olakšati i ubrzati donošenje poslovnih odluka i u konačnici da će to sve skupa imati pozitivan utjecaj na povećanje njihove konkurentnosti i dugoročno na opstanak na tržištu – kazala je Ivana Katavić Milardović, pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo OBŽ.

Direktor tvrtke Mono d.o.o. Denis Sušac naglasio je kako je cilj predavanja utvrditi temelje umjetne inteligencije te upoznati ljude s osnovama i nekim naprednijim primjenama. – Umjetna inteligencija je danas de facto prisutna u svim porama poslovanja. Zato smo pokušali u obostranoj komunikaciji vidjeti čime se ljudi bave, porazgovarati o naprednijim tehnikama te se nadam da su sudionici seminara otišli s više znanja. Na području umjetne inteligencije ima i pozitivnih i negativnih stvari. Negativne su vrlo velika mogućnost proizvodnje, recimo, lažnog sadržaja, etička pitanja i možda ono što ljude najviše zanima, a to je nekakav trend zamjene onih klasičnih radnih mjesta s tehnologijama umjetne inteligencije. Međutim, uvijek kažem da ljude neće mijenjati sama umjetna inteligencija nego ljudi koji je znaju dobro koristiti. Kao i uvijek u povijesti, ljudsko znanje je uvijek brana od opasnosti, ali nema tu spavanja, mora se prati trendove – poručio je Sušac.

Krunoslav Weinpert, direktor tvrtki Pointers Travel i Pointers Adriatic koje djeluju 8 godina na domaćem i starom tržištu, smatra da je predavanje izuzetno interesantno. – Umjetnu inteligenciju, ChatGPT već koristimo u poslovanju i izuzetno nam pomaže. S obzirom na manjak radne snage na tržištu, na taj način vidimo moguće konkurentske prednosti u daljnjem razvoju na domaćem i stranom tržištu. Konkretno, pomaže nam pri analizama i izvještajima koje radimo za određena tržišta, uglavnom o američkom tržištu, i to tako što nam ubrzava sve procese. Proces koji je prije trajao recimo 8 sati, sada je 3 ili 4 puta brži, sve se može odraditi s manje ljudi, a pokriva se široka tematika. Umjetna inteligencija je nešto u što treba i dalje ulagati jer vidimo pozitivne aspekte u poslovanju. Iz tog razloga smo nas troje iz tvrtke danas na seminaru kako bi saznali još više informacija – istaknuo je Weinpert.

Sanja Prusina iz tvrtke Izolirka ističe kako sve više koristi umjetnu inteligenciju u svom poslu u marketingu. – Koristimo je za neku ideju ili podatke, i to tako da kroz komunikaciju na društvenim mrežama dajemo određene zadatke, naše želje, dajemo inpute i onda vidimo što će nam umjetna inteligencija predložiti. Od toga upotrebljavamo ono što smatramo da je nama potrebno i korisno. Osobno smatram da je pozitivno što postoji resurs kao što je umjetna inteligencija, ali je puno bitniji ljudski dio i ljudski touch u komunikaciji s krajnjim potrošačima – zaključuje Sanja Prusina.

foto: OBŽ