
Određene radne vještine uvijek će biti u modi. Timski rad. Rješavanje problema. Prilagodljivost. To su neophodne vještine i uvijek će biti, piše Mamin kutak.
Fokusiranje na sljedeće vještine može vam pomoći da uspijete na radnom mjestu!
Hrabrost
Dobri odnosi ne nastaju samo tako. Oni zahtijevaju brigu kako mali problemi ne bi prerasli u velike. Za to nije potrebno više od povremenog postavljanja osnovnih pitanja. Kako ide? Trebate li nešto? Mogu li nešto učiniti bolje?
Ali budući da je obostrano, također želite reći: “Evo kako mi možete pomoći.” A ako želite biti potpuno izravni, završite razgovor s: “Što treba reći među nama, a nije rečeno?”
Ovo se može činiti kontraintuitivnim. Ali vi stvarate kontinuirani dijalog u kojem je temeljna poruka: Mi ne zaobilazimo stvari.
Znatiželja
Ključ da budete rješavatelj problema, pravi rješavatelj problema, je znati više stvari nego što trenutno znate. Inače, sve vaše preporuke zvuče isto.
Poznavanje svoje publike
Nisu svi isti. Ljudi imaju različite pristupe i temperamente. Kada to znate, možete prilagoditi svoj pristup prema jakim stranama svojih kolega.
Kada možete dešifrirati “tip”, to može utjecati na vašu interakciju. Znate koga zamoliti da ode na konferenciju. Znate koga pohvaliti nasamo, umjesto pred drugima.
Određivanje prioriteta
Svaki zadatak može izgledati važan, ali nije. Želite pregledati popis obaveza, razgovarati sa šefovima i suradnicima o tome što je stvarni cilj, kratkoročni i dugoročni, i kakve ste rizike spremni preuzeti. U konačnici se radi o tome da shvatite koji je posao najvažniji, pomažući ne samo tvrtki nego i vama.
Strpljenje
Strpljenje ide zajedno s gore navedenim. Imate sve te podatke, ali morate znati kako i kada ih primijeniti.
Znati kada dati savjet
Od malih nogu dobivamo pohvale. Prvo, primijetite koliko brzo dajete savjete i zaustavite se. Pitajte drugu osobu: “Što bi vam sada pomoglo?” Zatim, dok pričaju, upotrijebite klasičnu tehniku ponavljanja njihovih riječi kako biste bili sigurni da ćete razumjeti njihovu punu poruku.
Pred kraj razgovora pitajte: “A što još?” Govorite im da niste završili sa slušanjem, tako da ne moraju završiti s razgovorom.