Donosimo analizu – u Baranji ove godine više prometnih nesreća nego prošle

Često svjedočimo prometnim nesrećama i izvještajima policijskih postaja i uprava o svakodnevnim prometnim nesrećama i posljedicama. U suradnji s Policijskom postajom Beli Manastir analizirali smo stanje cestovnog prometa tijekom 2020. godine, od siječnja do kraja listopada te usporedili s podatcima iz istog razdoblja 2019. godine.

U 2020. godini na području Policijske postaje Beli Manastir evidentirano su 193 prometne nesreće, dok je u istom razdoblju 2019. godine bilo 185 prometnih nesreća. Na žalost, u jednoj prometnoj nesreći poginula je jedna osoba, dok su u prethodnom razdoblju poginule tri osobe. U obje godine ozlijeđen je isti broj osoba i to njih 47. Zabilježen je i porast broja materijalnih šteta u 2020. godini kada ih je bilo 145, a tijekom deset mjeseci 2019. godine zabilježeno je 135 nesreća s materijalnom štetom.

Ukupno je u promatranih deset mjeseci 2020. godine zabilježeno 62 osobe s lakšim tjelesnim ozljedama i njih devetero s teškim tjelesnim ozljedama. Najteža prometna nesreća na području Baranje dogodila se prije dva tjedna kada je u prometnoj nesreći između Kneževa i Branjinog Vrha smrtno stradala jedna osoba te je jedna završila s teškim tjelesnim ozljedama i dvije s lakšim.

Najviše prometnih nesreća dogodilo se u Belom Manastiru, njih čak 38. Zatim u Dardi, njih 20 i u Bilju 16 prometnih nesreća. Na državnoj cesti D7 dogodilo se 27 prometnih nesreća. Nadalje po naseljima najviše prometnih nesreća dogodilo se u Kozarcu (9), Jagodnjaku i Vardarcu (po 6), Kneževim Vinogradima, Grabovcu, Čemincu (po 4), Branjinom Vrhu, Lugu (po 3) i Šećerani i Kneževu (po 2). Po jedna prometna nesreća zabilježena je u Luču, Duboševici, Zmajevcu, Kopačevu, Dražu, Šumarini, Mecama, Zlatnoj Gredi, Uglješu, Novom Čemincu, Baranjskom Petrovom Selu, Batini, Branjini, Bolmanu i Popovcu.

Ukupno 26 prometnih nesreća dogodilo se na lokalnim, državnim i županijskim cestama van naselja.

Najviše prometnih ponedjeljkom, tijekom dana i uzrokuju ih mahom muškarci

Prema statističkim podatcima najviše prometnih nesreća se događa ponedjeljkom, ove godine ih je bilo 35, a najmanje nedjeljom kada je bilo 18 prometnih nesreća. Prema vremenu najviše prometnih nesreća bude između 12 i 16 sati. U tom razdoblju dogodilo se ukupno 55 nesreća. Najrjeđe se prometne nesreće događaju kasno navečer, između 20 sati i ponoći te od ponoći do 4 sata ujutro. U oba razdoblja bilo je po 9 prometnih.

Najčešći uzrok prometnih nesreća je neprilagođena i nepropisna brzina kretanja vozila te se zbog toga dogodilo čak 54 prometne nesreće, u kojoj je jedna osoba poginula te je najviše ozlijeđenih osoba. Nepropisno uključenje u promet uzrok je 27 prometnih nesreća, a nepropisno skretanje uzrok je njih 20. Čak 23 prometne nesreće skrivili su vozači pod utjecajem alkohola.

Iako se kaže kako su žene lošiji vozači prema statističkim podatcima prometne nesreće uzrokuju češće muškarci nego žene i to njih 147 naspram 43 žene. Prometne sreće izazvali su najčešće vozači osobnih automobila (140).

Osim žena, opasniji iza promet u narodu smatraju se mladi vozači i oni starije životne dobi. Mladi vozači sudjelovali su u 28 prometnih nesreća, osobe starije od 65 godina sudjelovale su u istom broju prometnih nesreća tijekom ove godine.

Poruka policije

,,Nama u policiji ostaje i nadalje cilj povećanje svijesti svih sudionika u prometu o nužnosti poštovanja prometnih propisa te prihvaćanja pravilnog ponašanja u prometu, a radi smanjenja broj najtežih prekršaja koji izravno dovode u opasnost vozače i druge sudionike u prometu i dalje ćemo provoditi preventivno-edukativne aktivnosti te u konačnici i represivne mjere.” – poručio je Žarko Jurak, policijski službenik za sigurnost i preventivu cestovnog prometa PP Beli Manastir.

,,Pozivam sve sudionike u prometu da postanu savjesniji, odgovorniji i da promisle o svom ponašanju u prometu. Ako svatko napravi samo malu promjenu u svom ponašanju kako bi smanjio rizik za sebe i druge sudionike u prometu, zajedno možemo postići jako puno.” – zaključio je.

Čega se moramo pridržavati:

  • Vozači prilikom vožnje u prvom redu moraju biti maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje
  • Potrebno je poštovati dopušteno ograničenje brzine, odnosno prilagoditi brzinu stanja na kolniku
  • Ne voziti pod utjecajem alkohola
  • Ne koristiti mobitel tijekom vožnje
  • Obavezno korištenje sigurnosnog pojasa
  • Obavezno korištenje kacige i za vozače i putnike na mopedima i motociklima
  • Vozači traktora i radnih strojeva ne bi trebali izlaziti na kolnik s tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima
  • Pridržavati se razmaka