Generacija Z se na internetu ponaša nepromišljeno, a s posljedicama će kasnije morati živjeti

foto: pixabay

Pripadnici generacije Z, a radi se o osobama rođenima između 1997. i 2012., jako cijene digitalnu privatnost, ali istovremeno još više cijene mogućnost stjecanja slave u online prostoru, pokazalo je istraživanje provedeno od strane ExpressVPN na 1500 Amerikanaca koji spadaju u navedenu dobnu skupinu.

Konkretnije, njih 67 posto zabrinuto je da bi društvene mreže mogle koristiti njihove fotografije za prepoznavanje lica, a njih 66 posto brine oko preopsežnog dijeljenja odobnih informacija na društvenim mrežama.

Ujedno, njih 64 posto koristi barem jednu sigurnosnu postavku, kao dvostruku provjeru, a njih 50 posto uz to još onemogućava sinkroniziranje kontakata s mrežama na kojma provode vrijeme.

Ipak, paradoksalno je da 78 posto ispitanih navodi da bi bilo spremno dati više osobnih podataka ako bi zauzvrat postali slavni na društvenim mrežama. Također, njih 40 posto bi to učinilo ako bi dobilo priliku ranijeg pristupa novim mogućnostima na omiljenim im platformama.

Nije ni tu kraj priče… Oko jedne trećine ispitanih priznalo je kupovinu pratitelja na društvenim mrežama iako je polovica njih znalo da to predstavlja sigurnosni rizik, kao i da je vrlo vjerojatno da su pratitelji automatizirani botovi.

Cilj onih koji to rade, a riječ je o njih 40 posto, spremno je na takav rizik zato što može dobiti verificrani profil, a njih 36 posto vjeruje da samim time dobiva i priliku za suradnju s nekim atraktivnim brendom.

Stoga, spremnost riskiranja sigurnosti zbog potencijalne slave u konačnici dovodi do sličnih rezultata kao sigurnosni rizici nastali zbog nedovoljnog znanja, što je češći slučaj kod pripadnika starijih generacija nego što je Z.

Ukratko, ako je ovaj uzorak dovoljno dobar pokazatelj, hakeri imaju podosta jasan uvid u to na koji način napasti generaciju koja polako preuzima pozornicu.