Google ponovno mijenja algoritam za pretragu vijesti, a način na koji to radi mnogima će zadati glavobolje te izazivati nervozu. Jer, kompanija navodi da želi u prvi plan “gurati” originalno izvještavanje pa će ga samim time “podići” u pretragama.
Kako bi se to postiglo više od deset tisuća zaposlenih u timu vezanom za Search, dobilo je nove naputke i počinje ih primjenjivati kako bi pomogli “trenirati” novi algoritam u smjeru koji bi u budućnosti omogućio da čini upravo to što je zamišljeno – na vrh postavlja originalni sadržaj.
Razlog zašto će ovo živcirati ljude leži u činjenici da nitko ne zna kako će promjena utjecati na njihovu poziciju pri pretragama, a nije poznati znaju li to uopće u Googleu. Jer, nekad ovakve promjene mogu biti minorne, ali nekad u potpunosti mijenjaju poslovni plan kompanijama.
“Dok tipično na vrhu prikazujemo najnovije i najrelevantnije priče na određenu temu, učinili smo promjene koje će dodatno istaknuti originalne tekstove. Te ćemo tekstove duže držati pri vrhu pa korisnici mogu vidjeti originalno izvještavanje, ali i najnovije informacije. Jer, u pretragama će pri vrhu biti jedno i drugo”, navodi Google.
Samo, učiniti sve to neće biti nimalo lako i to je ono što brine jer u pokušaju bi se mogao dogoditi kaos. Prvenstveno jer nisu samo izvanredne (eng., breaking) vijesti ono što čini novinarstvo i informacije. Bitne su i nadopune određene vijesti, pri čemu se mediji koriste različitim izvorima da bi čitatelji mogli vidjeti širu sliku.
Također, mediji se ne bave samo izvanrednim vijestima ili aktualnostima na državnoj ili svjetskoj razini, već imaju teme koje mogu biti kvalitetne, ali Google bi ih mogao “gurati” niže u pretragama jer se ne tretiraju kao originalne u datom trenutku. Naravno, zato će više od deset tisuća djelatnika pomno trenirati algoritam zadužen za novi način pozicioniranja rezultata pretraga…
Pa na kraju možda sve ispadne kao minorna promjena, iako u ovom trenutku ne zvuči tako.