Google Maps ima više od milijardu korisnika na mjesečnoj razini i softver je koji se koristi u svakodnevici iz razloga što uistinu funkcionira i olakšava život, zbog čega svaka promjena u krivom smjeru ne može biti dobro prihvaćena. Kao ona o kojoj se sve više priča u kompaniji, svjesnoj da Maps ne donosi zaradu koju bi mogao donositi s obzirom na popularnost i vrijednost kod korisnika.
Naime, potpredsjednik Googlea Philipp Schindler i analitičar Morgan Stanleyja Brian Nowak raspravljali su o monetizaciji Mapsa, pri čemu je Schindler zaključio da nema dijela u Googleu koji on prati, a da nije toliko slabo monetiziran kao Maps. Dakle, sama poruka već je u startu jasna, sustav naplate od oglasa će se vrlo vjerojatno mijenjati, kao i sami ekosustav softvera, sve s ciljem veće zarade.
Zasad se ne znaju detalji, jer nisu ni izrečeni, no ono što je Schindler pričao jest da postoje četiri dijela Mapsa koji djeluju kao prilika za konkretniju monetizaciju: korisnost (eng., utility), obližnji zahtjevi pretraga (eng., nearby search requests), prsonalizirane preporuke i lista biznisa (eng., business listing).
“Radimo na način da se ne uzurpira korisnost Mapsa”, otkrio je Schindler i time zapravo dao do znanja da se sami izgled i funkcionalnost neće mijenjati, barem ne radikalno, ali druga tri područja su otvorena za promjene:
“Ostali aspekti su zanimljivo “igralište”.
Analitičari naglašavaju da se uz pomoć Search dijela Maps može dodatno profilirati i da je praktički netaknut segment Googleova poslovanja, a ima izniman potencijal za zaradu, što znači da će se tome pristupiti nešto detaljnije. Sve kako bi se taj “izniman potencijal” u konačnici i ispunio…
U utrci za konstantnim rastom prihoda i sve manjim prostorom na oglašivačkom tržištu, jasno je da će Google napraviti nepopularni potez, ali tek po korisnicima treba vidjeti koliko nepopularan.