Hibridni model rada- Modernizacija radnog okruženja

foto: Pixabay

Hibridni model rada od kuće, koji uključuje rad iz ureda i rad od kuće, postao je sve popularniji u mnogim organizacijama, uključujući i državne institucije. Ovaj pristup omogućuje zaposlenicima da kombiniraju prednosti rada iz ureda s fleksibilnošću rada od kuće, što može rezultirati povećanom produktivnošću i boljim ravnotežom između poslovnog i privatnog života.

U Hrvatskoj je sve više državnih službenika koji prelaze na hibridni model rada, što znači da uglavnom jedan dan u tjednu mogu raditi od kuće. Radit će tako i u ministarstvima oni koji tu opciju odaberu. Takav način rada se primjenjuje u Ministarstvu graditeljstva od srpnja 2023. godine, navodi RTL.

Dio je to nacionalnog plana oporavka i otpornosti čiji je cilj imati 20 posto radnika u hibridnom modelu rada do kraja godine a za takav način rada educirano je njih više od 60 posto.

Fleksibilnost, smanjenje troškova, povećana produktivnost te poboljšana ravnoteža između poslovnog i privatnog života čine ovaj model atraktivnim za mnoge sektore, uključujući i državne institucije.

Državni dužnosnici po uzoru na druge zemlje tu politiku već primjenjuju. U Irskoj od kuće radi 97 posto, u Belgiji 42 posto, u Sloveniji 60 posto a u Italiji 20 posto državnih službenika.

foto: Screenshot

To je model rada 1+2+2, što znači jedan dan u tjednu se radi od kuće, dva na radnom mjestu a dva dana u dogovoru s poslodavcem koji također sam procjenjuje i odabire kojem radniku će ponuditi opciju hibridnog rada od kuće, rekao je za RTL Ivan Lakoš, načelnik Samostalnog sektora za strateški razvoj u Ministarstvu pravosuđa.

Ankete koje su provedene prije uvođenja ovog oblika rada su pokazale kako je 77 posto državnih službenika bilo za ovaj oblik rada.

S obzirom na sve navedeno, hibridni model rada od kuće predstavlja pozitivan korak prema modernizaciji radnog okruženja. Kroz pažljivo upravljanje, mogu se iskoristiti prednosti ovog modela kako bi se unaprijedili radni uvjeti, potaknule inovacije i podržala učinkovitost i ravnoteža između profesionalnog i privatnog života svojih zaposlenika.