Pedeset je dana do Božića – a groznica blagdanskog kupovanja već je zavladala. Kupuje se putem interneta, ali i u trgovačkim centrima koji su ekspresno svoje asortimane zamijenili božićnim. Analitičari poručuju da sve upućuje na rekordnu blagdansku potrošnju., piše HRT.
Dok se neki vesele Božiću, adventu i kupovini poklona, mnogi osjećaju pritisak cijena koje su porasle više nego ikada prije. Stručnjaci prognoziraju kako će se ove godine potrošiti najviše do sada.
A svemu ide u prilog što se iz godine u godinu obaraju rekordi u predblagdanskoj potrošnji.
Podsjetimo, prošle godine u periodu od 1.12 do 25.12 potrošilo se 2,6 milijarde eura, pokazuju podaci Porezne uprave za prošlu godinu.
Što je 351 milijun eura više nego godinu prije.
Voditeljica trgovine Marijana Brlas komentirala je u Dnevniku HRT-a kako ljudi koji su prošle godine nešto kupili sad si nadopunjuju i normalno novi, a sve počinje početkom 10. mjeseca. U ovom periodu najviše idu dekoracije i borovi, kaže.
Potrošnja najviše raste upravo uoči Božića – stoga ne čudi što će većina trgovačkih centara biti otvorena svake nedjelje do kraja godine.
Hrvati u prosincu ne štede – živi se po principu troši i uživaj, a to će se prema svemu sudeći nastaviti i ove godine.
“Vrlo vjerojatno će hrvatski građani ponovno potrošiti više nego što mi sebi možemo zamisliti i što smo prognozirali, zato što su i plaće rasle i općenito je sklonost potrošnji kod Hrvata vrlo visoka”, kazao je Damir Novotny, ekonomski analitičar.
I sveta tri kralja darivala su Isusa, otuda tradicija darivanja, objašnjava mons. Sente, ali kaže – pokloni bi trebali biti simbolični, od srca.
“Koji put je zapravo i lakše odraditi dati dar pa mislimo da smo riješili, ali ako u međuvremenu obitelji ne razgovaraju, ako roditelji nemaju vremena za djecu i daruju im kamere i mobitele, to je potpuno pogrešno. Mi zemljani organizirano rođendan Isusa Krista i sve smo savršeno odradili, ali smo “samo” zaboravili glavnog slavljenika”, poručio je mons. Antun Sente, rektor Nacionalnog svetišta sv. Josipa u Karlovcu.
Jer često zaboravljamo da je puno vrjednije od novca na nekoga potrošiti svoje vrijeme.