Protekloga tjedna je predstavljen nacrt prijedloga kojim se žele revidirati pravila polaganja vozačkog ispita i izdavanje vozačkih dozvola. Predsjednica Odbora za promet i turizam pri Europskom parlamentu iz redova Zelenih Karima Delli, predstavila je navedeni nacrt koji je podigao puno prašine u javnosti.
Dosadašnje vozačke dozvole od iduće bi godine mogle otići u zaborav te uskoro postati digitalne. Rok valjanosti bio bi 10 godina, a stariji od 70 trebali bi svakih pet godina ići na liječničke preglede i testirati prometno znanje. Cilj nove direktive je smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama s 20 tisuća, koliko ih je na cestama Europske unije bilo prošle godine, te da do 2050. njihova brojka bude nula.
Promjene se najviše tiču mladih vozača, piše N1. Prema ovom prijedlogu trebali bi biti ograničeni na gasu: primjerice, ako je na autocesti dozvoljena brzina 130, smjeli bi voziti najviše 120 kilometara na sat, a svaka bi država za sebe odlučila bi li početnicima zabranila vožnju noću.
Što se tiče polaganja vozačkog ispita, uvela bi se posebna dozvola za automobile teže od 1.8 tona, a bilo bi ju moguće dobiti tek nakon 21 godine.
Zabrana vožnje po noći je povukla brojna pitanja među građanima ali i među strukom koja smatra da je zabrana vožnje po noći ustvari zadiranje u ljudska prava.
“Što se tiče brzine – da, u svakom slučaju. Zabrana vožnje po noći, to mi nema smisla”, komentiraju građani.
Prometni stručnjak Stanko Smodlaka komentirao je kako struka prepoznaje dvije stvari koje bi bile dobre a to su jedinstveni kazneni bodovi na razini EU i mogućnost pregleda starijih vozača, posebno liječničkih pregleda. Međutim, s uvođenjem zabrane korištenja po noći se ne slaže. “Čini mi se da je to zapravo zadiranje u ljudska prava i mislim da neće doprinijeti smanjenju broja prometnih nesreća”, komentirao je Stanko Smodlaka.
Unatoč kritikama, prijedlog je dobio pohvale Europskog vijeća za sigurnost prometa. No, još ništa nije odlučeno – o ovom bi u parlamentu trebalo raspravljati u prosincu.