Velike kompanije zajedničkim su snagama odlučile stati na kraj prevarama vezanima uz dijeljenje lozinki kako bi se mogao besplatno ili za mizerne svote gledati streaming sadržaj, odnosno svaki video sadržaj koji se nudi kroz određene platforme s mogućnosti zaštite korisničkih računala lozinkama.
Netflix, Amazon, Walt Disney, Viacom, HBO, Comcast i Charter. ujedinili su snage s namjerom “krpanja rupa” koje svake godine nastaju jer korisnici dijele svoje lozinke pa na taj način “izbijaju” novac iz džepa ponuditeljima video sadržaja. Riječ je o “izgubljenih” 6,6 milijardi američkih dolara ove godine i prognoziranih devet milijardi s krajem 2024.
Riječ “izgubljeno” je pod navodnicima jer nitko ne garantira da bi uistinu svi koji dijele lozinke u slučaju da to više ne mogu ikad plaćali određenu uslugu. Identičnu grešku pri navođenju gubitaka novca lideri industrija navode i u slučaju piratstva. Kako god, poduzet će se potrebne mjere, ali još uvijek nije poznato koje.
Pretpostavlja se da će te mjere biti u vidu periodičnih promjena lozinki ili njihova slanja na registrirane telefonske brojeve, što bi trebalo obeshrabriti one koji dijele lozinku s korisničkih računa. No, nije jasno kako bi to trebalo spriječiti, primjerice, dva prijatelja ili članove obitelji, da svejedno dijele lozinke. Dovoljno je da se broj koji stigne na mobilni uređaj proslijedi dalje. Ili, da se lozinka koja se promijeni spomene onome s kim se dijeli korisnički račun.
Naravno, svega toga su svjesni i spomenuti ujedinjeni divovi, zbog čega se predlažu daleko strože mjere, kao registracija uređaja za gledanje sadržaja izvan domova, pa čak i korištenje otiska prsta za tako nešto. Time bi se podosta ušlo u sferu narušavanja privatnosti korisnika, a i restrikcije, prijetnje te nadzor takve vrste, odvlače korisnike, pa će ipak potrajati prije no što se nešto toliko komplicirano uvede.
Ono što je nekako najlogičnije, jest prijedlog da se mjesečno nadoplati od pet do deset dolara za dodatnih nekoliko uređaja. Malo tko bi u tom slučaju tražio još drugih korisnika za dijeljenje korisničkih računa, a zarada bi bila na višim razinama, odnosno, zaradilo bi se nešto više od tih osoba koje trenutno zapravo potpuno besplatno gledaju ponuđeni sadržaj.