Tri najveće online trgovine bilježe dvije trećine ukupnog svjetskog prometa

foto: pixabay

Kupovina online sve je popularnija iz godine u godinu, ali s prošlom i pandemijom koronavirusa, srušeni su brojni rekordi, zbog čega su one najveće platforme za pružanje usluga ove vrste doživjele procvat.

Konkretnije, tri najveće online trgovine ili e-trgovine bilježe dvije trećine ukupnog svjetskog prometa. Kad se radi o ukupnom prometu stotinu najvećih, riječ je o čak 2,67 bilijuna američkih dolara, a 62 posto “otpada” na tri najveće – Taobao, Tmall i Amazon.

Redom, Taobao je u prošloj godini, prema podacima ComprarAcciones, zabilježio promet od 609 milijardi dolara, Tmal 593 milijarde i Amazon 475 milijardi. Iznimno sjajan rezultat, posebno ako se zna da stotinu najvećih čini 95 posto ukupnog prometa i da je rast na godišnjoj razini u ovoj sferi iznosio 29 posto.

Ako pak gledamo kompletnu online prodaju, na globalnoj je razini zabilježeno 4,28 bilijuna dolara i rast od 27,6 posto na godišnjoj razini. Ali, ako se gleda ukupna prodaja, online i “offline”, tad se bilježi pad od tri posto na godišnjoj razini, odnosno, uprihođeno je 23,84 bilijuna dolara. Stoga, pandemija ipak nije bila ukupni dobitak, “offline” segment je previše patio.

Ali, e-trgovine ili platforme, kako se uzme, uistinu uživaju u ovim trenucima kad ljudi masovno kupuju online, kao nikad prije. Posebno se to odnosi na Alibabu, kompaniju koja stoji iza Taobao i Tmalla. Dakle, obje su kineske.

Što se američkih tiče, Amazon je uvjerljivo prvi i čini 30 posto udjela od ukupno 667 milijardi dolara prometa. Na drugom je mjestu eBay sa 100 milijardi i na trećem Walmart s 92 milijarde dolara. Zanimljivo, čak 55 posto svih prodaja obavljeno je putem mobilnih uređaja, što je još jedan segment na koji treba obratiti pozornost u periodu ispred nas.

Ali, ostali će morati itekako puno raditi da se približe Kini, koja čini oko 80 posto svih online prodaja u prošloj godini…