Bez digitalnih vještina, gospodarstva će se boriti za dostizanje rasta

foto: Canva

Nedostatak digitalnih vještina utječe i na nacionalna gospodarstva i na živote pojedinaca, zbog čega zemlje propuštaju milijarde dolara rasta BDP-a, navodi ICT Business.

Kako se tehnologije poput umjetne inteligencije razvijaju sve većom brzinom, što se može učiniti da se popuni jaz u vještinama prije nego što se dodatno poveća.

U najnovijem izdanju časopisa Transform, vodeći ljudi iz vlada, industrije i akademske zajednice daju odgovore na ovaj hitan problem. Jaz u digitalnim vještinama nije ograničen samo na zemlje u razvoju. U Europi svaka treća osoba u radnoj snazi nema osnovne digitalne vještine, prema Indeksu digitalne ekonomije i društva Europske komisije. Kako bi bolje razumjeli jaz u digitalnim vještinama, Huawei je financirao istraživanje koje su proveli EY i All Digital kako bi istražili ovaj fenomen, piše ICT Business.

“Ako ste digitalno nepismeni, bit ćete zanemareni”, rekao je Felix Mutati, zambijski ministar tehnologije i znanosti, u intervjuu s glavnim urednikom Gavinom Allenom. Ministar Mutati je u misiji osposobljavanja nove generacije tehnoloških talenata u zemlji, posebno mladih žena i djevojaka, i izdao je ovo otvoreno upozorenje nakon što je revizija diljem zemlje otkrila da je razina digitalne spremnosti radne snage u Zambiji samo 34 posto. Kao odgovor na to, zemlja oprema sve svoje srednje škole internetskom vezom i ponovno obučava oko 3500 nastavnika diljem zemlje kako bi bili sigurni da stvarno razumiju tehnologiju kojoj moraju poučavati svoje učenike.

U novom izdanju Transforma, glavni urednik Gavin Allen razgovarao je i s profesorom Pedrom Santa-Clarom, koji vodi dvije revolucionarne škole računalnog programiranja u Portugalu. Profesor Santa-Clara tvrdi da je moderno obrazovanje zapelo u zastarjelom modelu koji sve učenike podučava istim sadržajima, kao na tekućoj traci. Kao rezultat toga, tvrdi on, mnoge su zemlje zatvorile konkurenciju i inovacije, dva mehanizma koji stvaraju kvalitetu i vrijednost u bilo kojoj industriji. Rješenje je, kaže on, poučavanje ne samo tehničkih vještina, već i rješavanja problema, kreativnosti, komunikacije, suradnje i onoga što bi se moglo nazvati meta-vještinom, učenja kako učiti.