Osječko-baranjska županija je u 2019. ostvarila rekordnih 234.112 noćenja, što je u odnosu na godinu dana ranije rast od 15,7 posto, čime je prestigla Zagrebačku županiju .
Sada se od 13 kontinentalnih županija Osječko-baranjska nalazi na 4. mjestu, nakon Grada Zagreba, Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije, priopćeno je iz ureda župana.
Bilježi se i rast broja dolazaka – Osječko-baranjsku županiju posjetilo je 111.196 turista ili 10,7 posto više nego 2018.
Posjetiteljima istoka Hrvatske najatraktivniji su Osijek i Baranja. TZ Osijek kao najveća turistička zajednica s 132.000 noćenja bilježi rast od 18%, Đakovo 9%, Bilje 14%, Našice 20%, Erdut 18%, Draž 35% dok Bizovac čak 247%.
U dolascima i noćenjima prevladavaju domaći gosti sa 63% noćenja, dok se nešto više od trećine odnosi na strane goste. Najvažnije strano tržište je Njemačka s 13.200 noćenja, zatim slijede susjedne zemlje: Srbija, BiH i Slovenija. Veliki porast broja noćenja bilježe gosti iz Bosne i Hercegovine (41%) i Srbije (18%).
Od hrvatskih gostiju Slavoniju i Baranju najčešće posjećuju Zagrepčani (42.000) i gosti iz Zagrebačke županije (11.800), zatim slijede posjetitelji iz Splitsko-dalmatinske, Primorsko-goranske i Istarske županije.
„Ovi rezultati potvrđuju važnost promocije Slavonije i Baranje u Zagrebu, Dalmaciji, Istri i Kvarneru te susjednim zemljama kao našim najvažnijim tržištima. Upravo iz tog razloga je i tijekom 2019. krenula HeadOnEast promotivna kampanja po navedenim hrvatskim regijama, ali i Mađarskoj i Vojvodini”, stoji u priopćenju iz kabineta župana osječko-baranjskog koje potpisuje Ivana Gusak Galić.
Rast bilježi i kruzing turizam. Na pristaništima Osijek, Batina i Aljmaš 2019. pristalo je 167 kruzera što je čak 73% više nego godinu dana ranije. Na kruzerima je Slavoniju i Baranju posjetilo više od 20.000 gostiju.
Najviše noćenja ostvareno je u listopadu, zatim slijedi rujan, svibanj, lipanj i studeni. Sezona traje cijele godine, s maksimumima u proljeće i jesen.
„Upravo je cjelogodišnja turistička sezona cilj Osječko-baranjske županije. Posjetitelji u Slavoniji i Baranji uistinu imaju što vidjeti u svako godišnje doba. Ulaganje putem potpora u kontinentalni turizam te ciljana promocija pokazuju da idemo u dobrom smjeru. Pred nama su znatna ulaganja u turističku infrastrukturu, obnovu kulturne baštine i promociju destinacije dijelom iz europskih, a dijelom i iz vlastitih sredstava”, rekao je župan Ivan Anušić.