
Kao i svake godine dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda, u prvi plan ponovno se dovodi pitanje sigurnosti ove kategorije sudionika u prometu. Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu, PP Beli Manastir želi dodatno upozoriti na pridržavanje prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici motocikla i mopeda često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i vozači motocikala i mopeda sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikla i mopeda:
- kreću se nepropisanom brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na vozače motocikla i mopeda:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Savjeti za vozače motocikla i mopeda:
- prije vožnje svakako očistite vizir, a na motocikl i moped nemojte sjesti prije nego li stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnete.
- uz zaštitnu kacigu obavezno koristite i drugu opreme poput jakne, hlače, štitnike, čizme i rukavice.
- vozači motocikla i mopeda bi, zbog ionako manje i samim time teže uočljive siluete na cesti, trebali nositi svjetliju odjeću i kacigu „življih“ boja odnosno sa reflektirajućim detaljima.
- na motociklu i mopedu upalite dnevno ili kratko svjetlo.
- ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga.
- poštujte dopušteno ograničenje brzine i prilagodite brzinu uvjetima na cesti.
- vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut.
- prilikom vožnje u skupini, vozite se u slijedu jedan iza drugog.
- kada vozite kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjeno za promet iz suprotnog smjera.
- ne vozite slalom između vozila.
- vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe.
- izbjegavate vožnju na dijelovima kolnika na kojima ima pijeska, ulja i slično, a posebno u zavojima.
- probajte predviđati poteze vozača dugih vozila.
- kontrolirajte svoje ponašanje i strasti za vožnju, te ne ispitujte mogućnosti svojeg motocikla ili mopeda i poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.
Apel policije:
Apeliramo na vozače ove kategorije vozila na povećani oprez kako bi svaka vožnja završila sretno i bez posljedica.
Isto tako, prije nego što sjednete za upravljač svog vozila, dobro razmislite, svoje probleme ostavite sa strane, isključivo kako bi sačuvali sebe i druge sudionike u prometu.